همشهری آنلاین: هفتمین چاپ کتاب «عکاسی و عکاسان» مجموعه مقالات ۶ عکاس بزرگ تاریخ عکاسی به کوشش ناتان لاینز و ترجمه مشترک بهمن جلالی و وازریک درساهاکیان منتشر شد.

به گزارش ایبنا، کتاب مجموعه مقالات «عکاسی و عکاسان» شامل هفت مقاله از 6 عکاس بزرگ دنیا یعنی برنیس آبوت، ادوارد اشتایخن، آنسل آدامز، هانری کارتیه - بروسون، یوجین اسمیت و ماینور وایت است.

«عکاسی باید روی پای خود بایستد» و «عکاسی بر سر دوراهی» هر دو از برنیس آبوت، «عکس خوب یعنی چه؟» از ادوارد اشتایخن، «عقیده شخصی» از آنسال آدامز، «لحظه قطعی» از هانری کارتیه ـ بروسون، «عکاسی خبری» از یوجین اسمیت و «چشم و ذهن دوربین‌وار» از ماینور وایت، نام مقالات منتشر شده در این کتاب است.

در مجموع، می‌توان مقالات این کتاب را در زمره مباحث فلسفه و زیبایی‌شناسی عکاسی و جامعه شناسی عکاسی محسوب کرد. همچنین پیش از آغاز هر مقاله، بیوگرافی و شرح مختصری از فعالیت‌های حرفه‌ای نویسندگان در حوزه عکس، درج شده‌است.

نخستین انتشار این کتاب در سال 1365 با قیمت 30 تومان از سوی انتشارات سروش به چاپ رسیده‌ بود.

هفتمین چاپ کتاب «عکاسی و عکاسان» به کوشش ناتان لاینز با ترجمه وازریک درساهاکیان و بهمن جلالی، با شمارگان دو هزار نسخه، 141 صفحه و قیمت پنج هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سروش، روانه کتابفروشی‌ها شده‌ است.

چاپ ششم این اثر نیز در بهار 1392 با شمارگان 500 نسخه و قیمت پنج هزار تومان به بازار کتاب راه یافته‌ بود.

کد خبر 238194
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز