همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف گفت: شرایط فرهنگی شهر تهران زیبنده نظام اسلامی نیست. ما باید سلیقه‌ها را در عرصه فرهنگی بپذیریم و تا جایی که این سلیقه‌ها از چارچوب قانون و باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی خارج نشده است از آنها استفاده کنیم.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم تکریم و معارفه امیر خوراکیان و حجت الاسلام شهاب مرادی رئیسان پیشین و جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که بعد از ظهر امروز با حضور اعضای هیئت امناء و هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین برخی از چهره‌های هنری و ورزشی و سیاسی برگزار شد، اظهارداشت: بنده خاطرم است ابتدای فعالیتم در شهرداری و به عنوان خدمتگذار مردم متدین و ولایتمدار شهر تهران به این نکته اشاره کرده‌ام که شهرداری به سمت رویکرد فرهنگی و اجتماعی حرکت خواهد کرد و قطعاً به موضوع محله محوری دقت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً در نظام اسلامی، مدیران و مسئولان در هر سطح و به خصوص در شهرداری‌ها و علی‌الخصوص در شهرداری تهران توجه ویژه‌ای را به مباحث فرهنگی داشته‌اند.

شهردار تهران با بیان اینکه ساخت بزرگراه، تونل، پل و امثال فعالیتهای عمرانی خوب است، گفت: جدای این مسائل باید به بحث فرهنگ شهروندان توجه شود و باید بتوانیم باعث رشد و تعالی انسان شویم و در نهایت به خدا نزدیک‌تر شویم.

قالیباف ادامه داد: بنده سعی کرده‌ام به بضاعت کاری‌ام در شهرداری در جهت حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی و با یک جوهره دینی و انقلابی گام بردارم و در این زمینه تأکید بر موضوع مسجد محوری داشته‌ام که البته نمی‌گویم در تمامی اینها موفق بوده‌ام.

قالیباف افزود: امروزه شرایط فرهنگی شهر تهران زیبنده نظام اسلامی نیست و هنوز نمی‌توان گفت حرکت جدی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: قطعاً یکی از مقصرینی که نتوانسته است حرکت جدی‌ای را در بحث فرهنگی ایجاد کند بنده هستم که بخشی از امکانات دستم بوده اما نتوانسته‌ام گام بردارم.

شهردار تهران در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از نکاتی که در ساحت فرهنگی به آن توجه نشده است حرکت‌های عمومی و هم‌دلالانه بوده است که امیدواریم با تغییرات انجام شده شاهد اقدامات بهتری در حوزه فرهنگی شهر تهران باشیم.

قالیباف تصریح کرد: کار فرهنگی کاری مینیاتوری است و با کار کلی متفاوت است و بنده در دوره جدید فعالیتم در شهرداری تهران بر توسعه حوزه اجتماعی که یکی از موضوعات انسانی است تأکید ویژه‌ای داشتم که این توسعه اجتماعی با رویکرد باورهای دینی شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امیدوارم سازمان فرهنگی هنری بتواند سقل کارهای فرهنگی هنری شهرداری تهران شود و این نگاه ما است که به کمک اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان و با استفاده از تجارب با ارزش و نهفته سازمان به توفیقات قابل قبولی دست پییدا کنیم.

قالیباف با اشاره به تجارب بیش از دو دهه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: انشاالله گام‌های جدی در این حوزه برداشته خواهد شد و شهرداری نیز از سرمایه‌های انسانی بزرگان و علمای دین و همچنین پیش‌کسوتان در بخش فرهنگی و هنری استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش گزارش فارس، قالیباف در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه در 10 روز آینده جلسه‌ای را با کارکنان و مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خواهم داشت، گفت: در این جلسه سیاستهای شهرداری تهران را در بخش فرهنگی تبیین خواهم کرد.

شهردار تهران اظهارداشت: در حوزه فرهنگی باید توجهمان به بخش ایجابی باشد نه بخش سلبی.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما باید سلیقه‌ها را در عرصه فرهنگی بپذیریم و تا جایی که این سلیقه‌ها از چارچوب قانون و باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی خارج نشده است از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: از امیر خوراکیان(رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) تقدیر و تشکر می‌کنم و این در حالی است که قسمت آشنایی بنده با وی به سالیان سال و قبل از انقلاب می‌رسد که امیدوارم در مسئولیت‌های بعدی موفق باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد: خوراکیان در حوزه کاری آنچه را که در بضاعت داشت انجام داد و در واقع هیچ کم فروشی نکرد و یکی از کارهای ماندگار وی نظام آموزشی در حوزه‌های مختلف از جمله محتوا، تولید و تربیت کار است.

شهردار تهران بیان داشت: رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری نیز برادر عزیزم شهاب مرادی است که وی را مردم سراسر کشور می‌شناسند و مرادی نیز آشنا به مسائل روز جامعه، دینی و هنری است.

در پایان این مراسم از زحمات خوراکیان رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تقدیر شد.

کد خبر 240803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز