مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

آیین گرامیداشت مادران شهدای گمنام در قالب ویژه‌برنامه «مادران چشم‌به‌راه» همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تمام مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار و در آن پیام رهبر معظم انقلاب به این مراسم قرائت می‌شود.

تقدیر از مادران  چشم به‌راه در ۴۰نقطه پایتخت

نخستين برنامه تقدير

به گزارش همشهري، حجت‌الاسلام شهاب مرادي رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در تشريح اين برنامه گفت: اين نخستين‌بار است كه مراسمي با اين ويژگي و گستردگي براي تجليل از مادران شهداي گمنام برگزار مي‌شود. اين 600مادر از ساير مادران شهدا دلشكسته‌ترند كه با گذشت چند سال از دفاع‌مقدس همچنان چشم‌به‌راه شهيدان خود هستند. از همين رو، تكريم مادران شهداي گمنام با تأكيد بر رويكرد هويت ديني و انقلابي در دستور كار سازمان قرار گرفته است.

مرادي تكريم مادران شهداي گمنام را مايه مباهات سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران دانست و اظهار اميدواري كرد آيين گراميداشت مادران چشم‌به‌راه سال آينده در گستره ايران اجرايي شود. به‌گفته وي، 2گروه به‌عنوان شهيد گمنام در كشور وجود دارند؛ عده‌اي از اين شهدا كساني هستند كه در حدود 580نقطه سراسر ايران به‌عنوان شهيد گمنام دفن شده‌اند و از گروه ديگر هيچ نام و نشاني وجود ندارد. به همين دليل، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تصميم گرفته است آيين مادران چشم‌به‌راه را براي اين دسته از مادران شهيد برگزار كند.

درگذشت 300مادر شهيد

سال گذشته تعداد مادران شهداي گمنام 900نفر بود‌ و امسال با درگذشت حدود 300نفر از اين مادران، تعداد آنها به 600نفر كاهش يافته است. ضمن اينكه ميانگين سني مادران شهداي گمنام بالاتر از 73سال است. قرار است تمام مادران دعوت‌شده به مراسم همراه با عكس فرزندان شهيدشان حضور يابند تا با عكس‌هايي كه از اين مراسم تهيه مي‌شود، نمايشگاه عكس مادران چشم‌به‌راه در فضاهاي فرهنگي شهر تهران به‌ويژه زيرگذر چهارراه وليعصر برگزار شود. سايت اختصاصي و دايره‌المعارف ويژه مادران چشم‌به‌راه هم پس از برگزاري اين مراسم راه‌اندازي و تهيه خواهد شد.

32فرهنگسرا در 22منطقه

برنامه مادران چشم‌به‌راه از ساعت 18تا 20امروز همزمان در تمام فرهنگسراهاي مناطق 22گانه تهران به علاوه باغ‌موزه هنر ايراني، موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) و فرهنگسراهاي خاص قرآن، انقلاب و رضوان برگزار مي‌شود. در اين مراسم مسئولان كشوري و لشكري، مديران شهري، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، چهره‌هاي فرهنگي هنري و مردم علاقه‌مند حضور خواهند داشت. مهم‌ترين ويژگي اين برنامه گستردگي و همزماني آن در 40فرهنگسراي تهران است و 600مادر شهداي گمنام مهمانان اصلي برنامه هستند كه به‌صورت حضوري و مراجعه منزل‌به‌منزل براي حضور در برنامه دعوت شده‌اند. ضمن اينكه سامانه تلفني واگويه‌هايي با مادران چشم‌به‌راه به شماره 96655555 آماده دريافت پيام‌هاي همشهريان است و به برترين پيام‌ها جوايزي اهدا مي‌شود.

‫همه فرهنگسراهاي پايتخت

برنامه اصلي آيين گراميداشت مادران شهداي جاويدالاثر در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي‌شود اما شهروندان مي‌توانند براي حضور در اين برنامه به نزديك‌ترين فرهنگسراي محل زندگي خود مراجعه كنند. فرهنگسراي ملل در منطقه 1، فرهنگسراهاي امام و ابن سينا در منطقه 2، فرهنگسراي آفتاب در منطقه3، فرهنگسراهاي اشراق و هنگام در منطقه 4، فرهنگسراهاي فردوس و معرفت در منطقه 5، فرهنگسراهاي سرو و شفق در منطقه 6، فرهنگسراي انديشه در منطقه 8، فرهنگسراي گلستان در منطقه 9، فرهنگسراهاي كار و رويش در منطقه9،فرهنگسراي عطار در منطقه 10، فرهنگسراهاي رازي و فناوری اطلاعات در منطقه 11 و فرهنگسراهاي شهر، اميد، اخلاق، خاوران، بهمن، بهاران، خاتم، مهر، ولاء، تهرانسر و تهران به ترتيب در مناطق 12 تا 22 ميزبان مراسم مادران چشم به راه هستند.‬

کد خبر 261978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha