گروه ادب و هنر: زمزمه‌های تغییر رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیروز با معارفه شهاب مرادی و تکریم امیر خوراکیان در حضور شهردار تهران و تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی هنری و ورزشی در ایوان شمس شکل رسمی به‌خود گرفت.

شهردار تهران در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تأکید کرد:


محمدباقر قالیباف در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر موضوع ضرورت توسعه فرهنگی، اجتماعی با رویکرد باورهای دینی تأکید کرد و گفت: خاطرم هست در ابتدای فعالیتم در شهرداری به‌عنوان خدمتگزار مردم متدین و ولایتمدار شهر تهران اشاره کردم که شهرداری به سمت رویکرد فرهنگی و اجتماعی حرکت می‌کند. طبیعتاً در نظام اسلامی، مدیران و مسئولان در هر سطح به‌ویژه در شهرداری‌ها و شهرداری تهران توجهی ویژه به مباحث فرهنگی داشته‌اند.

شهردار تهران با بیان اینکه ساختن بزرگراه، تونل، پل و فعالیت‌های عمرانی خوب است، اما باید به بحث فرهنگ شهروندان توجه کنیم و بتوانیم باعث رشد و تعالی انسان شویم افزود: بنده سعی کرده‌ام به بضاعت کاری‌ام در شهرداری در جهت حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی با یک جوهره دینی و انقلابی گام بردارم و در این زمینه تأکید بر موضوع مسجدمحوری داشته‌ام که البته نمی‌گویم در تمامی اینها موفق بوده‌ام.

قالیباف شرایط فرهنگی امروز شهر تهران را زیبنده نظام اسلامی ندانست و ادامه داد: هنوز نمی‌توان گفت حرکت جدی انجام شده است و قطعاً یکی از مقصران این مسئله خود من هستم. کار فرهنگی کاری مینیاتوری است و با کار کلی متفاوت است. بنده در دوره جدید فعالیت در شهرداری تهران بر توسعه حوزه اجتماعی که یکی از موضوع‌های انسانی است تأکید ویژه داشتم که این توسعه اجتماعی با رویکرد باورهای دینی شکل خواهد گرفت. امیدوارم سازمان فرهنگی هنری بتواند ثقل کارهای فرهنگی هنری شهرداری تهران شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه توجه در حوزه فرهنگ باید به بخش ایجابی باشد نه سلبی، از برگزاری جلسه‌ای با کارکنان و مدیران سازمان فرهنگی هنری در 10روز آینده خبر داد و گفت: در این جلسه سیاست‌های شهرداری تهران را در بخش فرهنگی تبیین خواهم کرد. ما باید سلیقه‌ها را در عرصه فرهنگی بپذیریم و تا آنجا که این سلیقه‌ها از چارچوب قانون و باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی خارج نشده، از آنها استفاده کنیم.

وی در پایان به سابقه آشنایی دیرین خود با خوراکیان اشاره و از فعالیت‌های او در دوره ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تقدیر کرد. شهردار تهران رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری را آشنا به مسائل روز جامعه، دینی و هنری دانست.

سیدمحمدهادی ایازی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، به‌عنوان نخستین سخنران مراسم تکریم و معارفه رئیسان سابق و جدید سازمان فرهنگی هنری از دلسوزی و دغدغه‌مندی خوراکیان در اجرای 81درصدی برنامه‌های مصوب سازمان تشکر کرد و درباره نکات مثبت مرادی گفت: آشنایی کامل با سازمان از نکته‌های مثبت آقای مرادی است و همین آشنایی قطعا ایشان را بسیار کمک خواهد کرد. رئیس فرهنگسرای خاوران هم که با تأخیر به این جلسه رسیده بود، در سخنانی کوتاه به 3ویژگی برجسته خوراکیان اشاره کرد و گفت: اول اینکه متقی بودند و در همه کارها تقوا پیشه می‌کردند. دوم اینکه انقلابی بودند و سند حرف‌های من هم 2برادر شهید ایشان است که هرگز درباره آنها صحبت نکردند هر چند همیشه در مورد شهدا حرف می‌زدند و سوم دلسوز بودن ایشان.

وقتی نوبت به خوراکیان رسید تا از 3سال حضور خود در صدر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بگوید، از حاضران اجازه خواست به 3دلیل از دکتر قالیباف تشکر کند. رئیس سابق گفت: اول به این دلیل که درس‌های زیادی از ایشان گرفتم. همه ما وقتی یک نفر را سرلوحه کارمان قرار می‌دهیم، دلمان می‌خواهد شبیه او باشیم. من از آقای قالیباف، هم در زمان جنگ هم در دوران خدمت در شهرداری چیزهای زیادی یاد گرفتم. دوم به‌خاطر مهارت‌های ایشان در همه زمینه‌ها و سوم به‌خاطر زمینه‌سازی ایشان برای انجام کارها که باعث شد ما تجربه‌هایی گرانسنگ در مسائل فرهنگی کسب کنیم.

شهاب مرادی هم به‌عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اعتماد شهردار تهران تشکر کرد و گفت: خوبی آقای قالیباف این است که می‌شود با ایشان کارهای سخت را به انجام رساند. خسته هم نمی‌شوند و بسیاری از جلسه‌هایشان را هنگام اذان صبح برگزار می‌کنند. از اعتماد اعضای محترم هیأت امنا ازجمله آقای دکتر خاموشی و بزرگان خصوصا آقای طباطبایی‌، شجاعی‌، محسن رضایی‌، دارابی‌، دکتر متکی‌ و آقای مهدیان‌ تشکر می‌کنم. در بخش پایانی این مراسم با حضور محمدباقر قالیباف‌، منوچهر متکی، محمدحسین صفار هرندی‌، حسام‌الدین آشنا‌، حجت‌الاسلام طباطبایی‌، دکتر خاموشی‌، ناصحی‌، حسینیان و ایازی از خوراکیان تقدیر شد و مرادی حکم انتصاب خود را دریافت کرد.

کد خبر 240853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز