مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

با نزدیک شدن به جشن‌های نیمه‌شعبان، آذین‌بندی و چراغانی معابر پایتخت از سوی شهروندان و مدیریت شهری رونق گرفته است.

ارتقاي روحيه نشاط معنوي و اجتماعي در شهر تهران مهم‌ترين رويكرد در جشن‌هاي مردمي و سراسري نيمه شعبان است كه در مساجد، سراهاي محله و مراكز فرهنگي پايتخت برگزار مي‌شود. آنگونه كه عبدالله رمضاني مديركل فرهنگي شهرداري تهران خبر داده، تهيه وتوزيع كتيبه و بنر با موضوع تعاليم و آموزه‌هاي اسلامي با محور ولادت حضرت مهدي(عج) در فضاسازي سيماي بصري شهر و همچنين در نمازخانه‌ها و بوستان‌هاي پايتخت انجام خواهد گرفت. از سويي به مناسبت 15شعبان مراسم ويژه‌اي در مسجد خرمشهر باغ موزه دفاع‌مقدس انجام مي‌گيرد. طراحي و نصب بنر، آذين بندي و چراغاني و همچنين پذيرايي از مسافران با شربت و شيريني در پايانه‌ها و پارك سوارهاي تهران از ديگر برنامه‌هاست. سازمان زيباسازي از 19تا 23خرداد‌ماه برنامه استقبال از نيمه شعبان را اجرا مي‌كند. در اين برنامه اكران اقلام فرهنگي در 30نقطه شهر، 20بيلبورد و 50پرتاپل به متراژ 2هزار و 40متر براي زيباسازي در فضاهاي عمومي شهر درنظر گرفته شده است. همچنين ويژه برنامه‌هايي براي روز جوان و ميلاد حضرت علي اكبر(ع) از سوي اين نهاد اجرا مي‌شود.

شركت بهره‌برداري مترو تهران نيز به برگزاري جشن امام منتظران در ايستگاه‌هاي منتخب مي‌پردازد كه در اين زمينه تهيه و چاپ نشريه بوي بهشت و توزيع بسته فرهنگي بين مسافران مترو از برنامه‌هاي پيش روي معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران است. برگزاري جشن در ايستگاه‌هاي تندرستي ورزشي صبحگاهي و عصرگاهي، برپايي مراسم زيارت عاشورا در اين ايستگاه‌ها، نصب بنرهاي مناسبتي ولادت امام زمان(عج)، مسابقات آمادگي جسماني ويژه مربيان ايستگاه‌هاي تندرستي و همچنين مراسم مولودي خواني و مديحه‌سرايي نيز براي اين ايام درنظر گرفته شده است.

اجراي برنامه‌هاي فرهنگي متعدد

تقارن‌ماه شعبان و رمضان و اوقات فراغت فصل تابستان باعث شكل‌گيري رويكرد بهره‌مندي عموم شهروندان از برنامه‌هاي طراحي شده با رويكرد محله‌محوري شده است. مراسم مناجات شعبانيه كه مورد سفارش و تأكيد حضرت امام‌خميني(ره) نيز بوده، در 10روز پاياني‌ماه شعبان اجرايي خواهد شد. برگزاري شب‌هاي شعر مهدوي با همكاري مراكز فرهنگي و مساجد شهر، برپايي 22كارگاه آموزشي سبك زندگي ويژه خانواده‌ها در محور «مولفه‌هاي انتظار سازنده و اثربخش» ازجمله اين برنامه‌هاست. همچنين تورهاي نيم روزه و يك روزه ويژه شهروندان تهراني به‌منظور بهره‌مندي خانواده‌ها از ظرفيت‌هاي فرهنگي تهران در نقاطي مانند باغ‌موزه دفاع‌مقدس و باغ موزه قصر برگزار مي‌شود. برگزاري كارگاه آموزشي در روز ادبيات كودك و نوجوان با مشاركت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيز از ديگر برنامه‌هاي پيش روست. همچنين بازديد از سازمان جنگل‌ها و مراتع با هدف توجه به روز بيابان‌زدايي هم از ديگر برنامه‌هاست. برنامه‌اي با عنوان «شهردار مدرسه» كه در جشني ويژه از دانش‌آموزان تقدير مي‌شود نيز برنامه ديگري است كه به مناسبت روز جوان در مدارس تحت پوشش شهردار مدرسه اجرا مي‌شود.

نسيم بهشت به تهران بازمي‌گردد

طرح تبليغي «نسيم بهشت» به‌زودي دوباره در تهران اجرا مي‌شود. اين طرح كه سال‌هاي گذشته نيز با حضور مبلغان روحاني در گروه‌هاي مشاوره به‌منظور ارتباط بيشتر شهروندان با روحانيون و پرسش و پاسخ با آنها در حوزه مسائل ديني و اخلاقي در كرسي‌هاي مشاوره در اماكن پرتردد شهر تهران نظير مترو و مناطق 22گانه برگزار شده بود، در طول ماه‌هاي پيش رو در دستور كار اداره كل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري قرار گرفته است. در خانه‌هاي كودك سراهاي محله نيز جشني به‌منظور آموزش كودكان و آشنايي با واژه‌هاي ديني و مذهبي برگزار مي‌شود كه نقش‌ماه رجب، شعبان و رمضان در زندگي و آينده كودكان ازجمله موضوعات اين جشن‌هاست.

 

کد خبر 261707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha