رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفتمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی (مداحان دانش‌آموز شهر تهران) با تأکید بر آسیب‌های برخی هیئت‌ها و عزاداری‌ها گفت: برخی دوستان، خیرخواهان، خردمندان، فقها و بزرگان دین نگران آفت‌هایی هستند که در برخی مجالس و محافل دینی اتفاق می‌افتد.

مراسم تجلیل از نوگلان حسینی

 این نگرانی‌ها و دلسوزی‌ها با میزان خطا یا کاستی‌های مجالس تناسب دارد و روشن‌ترین مثال آن نکاتی است که مراجع تقلید و مقام معظم رهبری می‌فرمایند اما یکسری افراد مغرض که به‌نظرم دوست دستگاه و خیرخواه بساط امام حسین(ع) نیستند با چماق آسیب‌شناسی بنا دارند همه هیئت‌ها و مجالس را بزنند.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی ادامه داد: برنامه نوگلان حسینی اقدامی بسیار مثبت و کاری هوشمندانه است که باعث می‌شود ما در آینده مجالسی داشته باشیم که مداحان آن افرادی باشند که از لحاظ اعتقادی در رتبه بسیار بالا باشند. در دوران دفاع‌مقدس و قبل از آن در دوران انقلاب، مداحان و نوحه‌سرایان و نوحه‌خوانان نقش جدی در تهییج و تشجیع مردم داشتند. وی با اشاره به شخصیت حاج‌صادق آهنگران و نقش بی‌نظیر او در 8سال دفاع‌مقدس گفت: من ایشان را یک اسطوره می‌دانم. صدا و سوز بی‌نظیر این مرد واقعا یک اتفاق بی‌بدیل است. نقشی که آهنگران در تشجیع مردم و حماسه دفاع‌مقدس داشت، بی‌نظیر است.

هنوز هم قدرش را نمی‌دانیم. یک شب در تلویزیون دیدم آقای آهنگران در کربلا دارد می‌خواند. منقلب شدم، گفتم صدام کجاست که اینقدر رجز می‌خواند و می‌گفت می‌آیم ایران را می‌گیرم! ببینید چقدر راحت بلبل خمینی رفته کربلا و دارد می‌خواند. این پیروز شد و آنها همه ذلیل شده و شکست خوردند و نابود شدند. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تأکید کرد: ما با تمام ظرفیت از لحاظ فرهنگی و هنری وارد عرصه آموزش مداحان دانش‌آموز می‌شویم تا فضایی مناسب برای کار این دانش‌آموزان ایجاد شود. تعداد 7هزار مداح شرکت‌کننده در این رقابت به اندازه‌ای مهم است که برای ما مسئولیت ایجاد می‌کند و به همین دلیل ما از هیچ نوع حمایت و برنامه‌ریزی کوتاهی نمی‌کنیم و شما هم این را از ما مطالبه کنید. در پایان این مراسم با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسئولان آموزش و پرورش و فرهنگسرای اندیشه از دانش‌آموزان برتر در 3 مقطع تجلیل شد. مداحی دانش‌آموزان و حضور چهره‌های برجسته عرصه مداحی مثل حاج محمود کریمی ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.

 

کد خبر 243203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز