همشهری آنلاین: مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سازمان‌های زیباسازی و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران عصر روز گذشته با حضور دکتر محمد باقر قالیباف در جمع مدیران معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد و کامیاب و صفوی به عنوان مدیران جدید این دو سازمان معرفی و از خدمات شوشتری و صفایی تجلیل شد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سازمان‌های میادین میوه و تره بار و زیباسازی شهرداری تهران،  با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، عنوان کرد: فرهنگ عاشورا که ریشه در کربلا و فرهنگ و نهضت حسینی دارد انصافا در بسیج تبلور پیدا کرده است. البته ما معتقدیم ریشه بسیج و فرهنگ بسیجی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت؛ ان شالله همیشه بر این مدار قرار داشته باشیم و همیشه به آن منبع لایزال دوران دفاع مقدس که برخواسته از نهضت حسینی بود، متصل باشیم؛ اگر اینگونه باشیم این شجره طیبه همیشه پایدار خواهد بود و هیچ طوفان و حرکتی نمی‌تواند او را با مشکل روبرو کند.

شهردار تهران ادامه داد: بنده به سهم خودم از برادران عزیز صفایی و شوشتری که در مجموعه سازمان میادین میوه و تره بار و سازمان زیباسازی زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر کرده و برای هر دو این عزیزان در مسئولیت‌ها و کارهای پیش رو آرزوی موفقیت می‌کنم. همچنین برای آقایان صفوی و کامیاب آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با‌شناختی که از کار و ماموریت شهرداری تهران دارند بتوانند در انجام وظایف خود موفق باشند؛ البته هر دو عزیز از نزدیک با شهرداری آشنا هستند و با شناخت نسبی که بنده به این دو بزرگوار دارم، مطئمن هستم که کار با سرعت، حرکت، تدبیر، درایت، پختگی و نگاه علمی بیشتری به پیش می‌رود.

دکتر قالیباف در ادامه تاکید کرد: توجه به یک توسعه اجتماعی همه جانبه و یک حرکت که بتوانیم به مجموعه‌های مختلف و مجموعه‌های ماموریتی خود نگاه انسان محور داشته باشیم امری مهم است و باید شهرداری را همچون گذشته به سمت یک نهاد اجتماعی به پیش ببریم؛ بدون شک این موضوع یک افق پیش روی ما است.

خدمات شهری برای مردم بسیار مهم است

شهردار تهران خطاب به مدیران خدمات شهری تاکید کرد: حوزه شما حوزه‌ای است که شهروندان از بدو تولد تا زمان مرگ و دفن و کفن سروکارشان با مجموعه خدمات شهری است بنابر این شما در مجموعه‌ای هستید که در ابعاد مختلف، کار خدماتی انجام می‌دهید.

دکتر قالیباف گفت: با خدمات شهری است که می‌توانیم به درون خانه‌های مردم برویم، رابطه خود را با مردم برقرار کرده و اعتماد سازی کنیم. هرچقدر کار فرهنگی کنیم اما در حوزه خدمات شهری کوچک‌ترین مشکلی داشته باشیم، همه کارهای فرهنگی به ضد فرهنگ تبدیل می‌شود؛ این موضوع اهمیت حوزه خدمات شهری را نشان می‌دهد که باید به آن توجه کرد. البته من حرف‌های زیادی در این زمینه دارم اما به صورت کلی می‌توان ابعاد مختلف این کار را از جهات مختلف، هم از نظر فنی، مهندسی و برنامه ریزی و هم از نظر اجتماعی و فرهنگی نگاه کرد و هم می‌توان ترکیبی کامل از این دو را با نگاه اسلامی و فرهنگ قرآنی در نظر گرفت و پیش رفت.

شهردار تهران با بیان اینکه «تاکید می‌کنم که در این دوره کیفیت و دقت در کار مهم‌تر از حجم کاری است که انجام می‌دهید»، با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت در انجام کار‌ها، عنوان کرد: هر کدام از شهروندان که به مجموعه خدمات شهری مراجعه می‌کنند و یا ما به آن‌ها مراجعه می‌کنیم، باید احساس کنند که یک دقت، ظرافت و متانتی در کار وجود دارد؛ این در حالی است که گاهی اوقات برخی برخورد‌ها، ارتباطات و کار‌ها اثراتی می‌گذارد که انسان‌ها و زندگی‌ها را متحول می‌کند.

نیازمند کیفیت گرایی در توسعه اجتماعی هستیم

وی با بیان اینکه «دقت، ظرافت و کار با کیفیت مهم است»، گفت: این مطالبه عمومی ما است که کمیت گرا نشویم چرا که در حوزه توسعه اجتماعی نیازمند کیفیت گرایی هستیم. حتی به حوزه برنامه ریزی نیز باید از این منظر نگاه کنیم.

قالیباف ادامه داد: حتما در کتاب خاطرات آیت الله فاضل لنکرانی صحبت من را خوانده‌اید؛ من با این بزرگوار ارتباط خیلی نزدیکی داشتم و سعی می‌کردم هر چند وقت یکبار ایشان را ببینم. ایشان هم لطف و عنایت داشتند. در زمانی که در نیروی انتظامی توفیق خدمت داشتم، روزی به خدمت ایشان رسیدم و ایشان فرمودند: فلانی! شما که مشغول به کار هستی واجباتت را انجام بده و به جای هر مستحبی، با اخلاق به مردم خدمت کن! اگر فردای قیامت مورد سوال واقع شدی، من ضامن این کار خواهم بود. بعد از ۵۰ - ۶۰ سال مطالعه در حوزه دین، آنچه از اسلام فهمیده‌ام این است که بعد از واجبات، هیچ چیز مهم‌تر از گره گشایی ار کار مردم و خدمت به مردم نیست.

شهردار تهران ابراز داشت: هر کجای شهرداری محل خدمت به مردم است در حین آنکه اگر توجه نکنیم ممکن است محل ظلم به مردم باشد؛ چه بسا محل امتحان ما در پیشگاه خداوند همین مسئولیت‌هایی است که داریم. بنابر این باید توجه کنیم و تنها به این مسئولیت‌ها به عنوان محلی برای دریافت حقوق و امرار معاش نگاه نکنیم؛ زندگی و معیشت با سختی و کمی و زیادی می‌گذرد و نباید به این مسئولیت‌ها به عنوان محل امرار معاش نگاه کنیم. بلکه این مسئولیت‌ها به عنوان جایی برای خدمت به مردم و گره گشایی است و باید به آن توجه داشته باشیم.

منطق در کارها

قالیباف ادامه داد: چه در سازمان زیباسازی، چه در سازمان میادین میوه و تره بار و چه در تمامی حوزه‌هایی که فعالیت می‌کنند، داشتن رویکرد علمی و خلاقیت یک ضرورت است بنابر این هر چند وقت یکبار باید برگردیم تا ببینیم چه خلاقیتی از خودمان نشان داده‌ایم و چه کار قدرتمندی را توانسته‌ایم انجام دهیم. خلاقیت‌ها نیز با‌‌ همان نگاهی که در تابلوهای سازمان زیباسازی وجود دارد، باید دنبال شود؛ یعنی یک کار واحد با هدف واحد اما با روش‌های متفاوت. اگر توانستیم در کار روزمره تحول ایجاد کرده و به آن عادت نکنیم، این خلاقیت است.

وی تاکید کرد: طبیعتا هر کاری اگر بدون بررسی علمی انجام شود، شما با مشکل روبرو می‌شوید بنابر این باید این منطق را بر همه تصمیم گیری‌های خود دنبال کنیم؛ مخصوصا در سازمان زیباسازی تاکید کردم که در بخش هویت، اعم از هویت محلی، هویت شهری، هویت ملی، هویت دینی و هویت انقلابی نه تنها نباید بی‌توجهی صورت گیرد، بلکه به طور خاص باید به آن عنایت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: موضوع هویت یک موضوع مهمی است که باید استوانه تمامی فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد و انشالله در سازمان زیباسازی نیز باید به آن توجه داشته باشیم.

قالیباف در پایان ابراز داشت: برای همه دوستان در عرصه خدمات شهری آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با دقت نظر، تلاش و مجاهدت بیشتری، رشد شهر که زنده بودن آن در دستان شما است را شاهد باشیم.

کد خبر 240055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز