همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: شهرداری تهران آمادگی ورود به بحث کاهش آلودگی هوا را مشروط به اینکه دولت اختیارات قانونی را در اختیارش قرار دهد، دارد.

خانه ملت نوشت: محمدباقر قالیباف با بیان اینکه شهرداری آمادگی کمک به رفع بزرگترین معضل کنونی شهر تهران یعنی آلودگی هوا را دارد، گفت: عملیاتی کردن راهکارهایی همچون توسعه فضای سبز، تبدیل پسماندهای شهری به انرژی‌های پاک (همانطور که در منطقه 4 تهران رخ داد) از جمله برنامه‌های 4 سال آینده شهرداری تهران برای مقابله با آلودگی هوا است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت رفع آلودگی هوای تهران بر عهده شهرداری نیست، افزود: اگر دولت اختیارات قانونی را در اختیار شهرداری قرار دهد ما آمادگی برای مقابله با آلودگی هوا را داریم، در غیر این صورت نیز شهرداری به سهم خود در تلاش برای رفع این چالش بزرگ و کمک به دولت برای کاهش آلودگی خواهد بود.

قالبیباف در توضیح اولویت برنامه‌های شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری در 4 سال آتی خواهان افزایش کیفیت زندگی شهروندان با توجه به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، حمل و نقل و .. بوده که محور تمامی برنامه‌ها توسعه اجتماعی است.

شهردار تهران درباره انتقادات مطرح شده مبنی بر جابه جایی شهرداران مناطق مختلف در سمت شهردار به جای استفاده از نیروهای جدید گفت: تاکنون 12 شهردار در تهران عوض شده که جابه جایی‌ها و استفاده از نیروهای جدید بر اساس تخصص و مهارت بوده است.

وی انتشار اخباری مبنی بر جا به جایی شهرداران تهران در مناطق مختلف شهرداری را جوسازی خواند و تاکید کرد: اتفاقی در کشور رخ نداده بود که لازم باشد تمام شهرداران عوض شوند حتی اگر اتفاقی نیز به وقع می‌پیوست باز هم عوض کردن تمامی نیروها کار درستی نبود.

آمادگی شهرداری برای ورود به طرح مسکن اجتماعی

قالباف با یادآوری اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه ساخت بخش مسکن اجتماعی باید از سوی شهرداری‌ها پیگیری شود، گفت: با توجه به اینکه هنوز درک درستی از ابعاد طرح مسکن اجتماعی وجود ندارد از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم در فرصتی مناسب توضیحات لازم را دراین باره ارایه کند؛ به هرحال شهرداری تهران علاوه بر داشتن آمادگی کافی برای ورود به طرح مسکن اجتماعی ظرفیت لازم برای هدایت این طرح در تهران را دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه در برخی کشورها محور کار طرح مسکن اجتماعی شهرداری‌ها هستند و شهردار مسئول همه کارهای شهر اعم از آموزش، بهداشت، رفت و آمد شهروندان، حمل و نقل و حتی پلیس راهنمایی و رانندگی است ، تصریح کرد: طرح مسکن اجتماعی اگر با چنین تعریف و ساختاری به شهرداری‌ها محول شود بی‌شک ظرفیت کافی برای انجام آن وجود دارد.

متناسب نبودن بودجه تهران با جمعیت

وی با تایید اظهارات استاندار تهران مبنی بر عدم تناسب بودجه تهران با جمعیت آن گفت: شهر تهران برخلاف بحث‌هایی که صورت می‌گیرد تاکنون نتوانسته سهم خود را نسبت به جمعیتی که در خود جای داده از درآمد ملی و بودجه کشور دریافت کند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه بودجه شهر تهران در قیاس با سایر شهرها بسیار کم است، افزود: امید است در دولت یازدهم نسبت به جمعیت شهر تهران بتوانیم بودجه قابل توجهی را بگیریم.

کد خبر 241370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز