اولین نشست مشترک استاندار و شهردار تهران عصر دیروز برگزار شد. شهردار تهران در حاشیه این نشست گفت: در این جلسه صحبت‌های خوبی برای همکاری آینده بین شهرداری و استانداری صورت گرفت و یکی از چالش‌های بزرگ تهران که موضوع حریم است مورد توافق قرار گرفت.

وی از تشکیل کارگروه مشترک بین شهرداری و استانداری برای ساماندهی حریم شهر تهران خبر داد و گفت: نابسامانی‌هایی در حریم شهر وجود دارد که عمدتا مربوط به مردم محروم و مستضعف است و مقرر شد با تشکیل این کارگروه مشترک موضوع حریم شهر تهران ساماندهی شود.

محمد باقر قالیباف ابراز امیدواری کرد که نشست دوجانبه شهردار و استاندار تهران آغازی برای همگرایی دولت و شهرداری بوده و به نفع مردم تمام می شود. شهردار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در جلسه مشترک استاندار و شهردار درباره حمل‌ونقل عمومی نیز تصمیمی اتخاذ شد یا خیر پاسخ داد: در این جلسه فرصت نبود تا به همه موضوعات برسیم و تنها کارگروه حریم را نهایی کردیم که امیدواریم ساماندهی حریم از طریق این کارگروه مشترک آغاز شود.

قالیباف ادامه داد: حمل‌ونقل موضوع ملی است و حتما باید کمک دولت را به همراه داشته باشد. وی اضافه کرد: شهرداری درباره مشکلات تأمین منابع دولت درک متقابل دارد اما با احتساب این مشکلات امیدوار هستیم بحث حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه ال سی‌ها که برای توسعه مترو است در اولویت قرار گیرد. همچنین حسین هاشمی، استاندار تهران با بیان اینکه پس از 8سال روابط سرد استانداری و شهرداری از سرگرفته شد و یخ این روابط شکسته، به دوستی دیرینه خود با قالیباف اشاره کرد.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهمی که به‌عنوان چالش مهم امروز شهر تهران محسوب می‌شود بحث حریم‌هاست که مشخص شد با همکاری دفتر فنی استانداری تهران و اداره کل حریم شهرداری تهران جلسه‌ مشترکی برگزار شود و باتشکیل کارگروه مشترک حریم‌ها ساماندهی شوند. استاندار تهران با بیان اینکه همکاری‌های بسیار زیادی بین شهرداری و استانداری تهران وجود دارد که باید شکل گیرد، اظهار کرد: به‌تدریج این روابط گسترده‌ خواهد شد و شورای شهر تهران یک ضلع دیگری از این همکاری‌هاست و در این ایام این نشست و همکاری را به فال نیک می‌گیرم. هاشمی تأکید کرد: امیدواریم همکاری استانداری، شهرداری و شورای شهر تهران به‌گونه‌ای باشد که موجب رضایت مردم باشد.

کد خبر 239045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز