همشهری آنلاین: دریادار خرداد حکیمی با حکم دریادار سیاری، فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) شد.

به گزارش فارس، دریادار خرداد حکیمی با حکم دریادار سیاری، فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) شد.

مراسم تودیع و معارفه فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) با حضور دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد و از خدمات دریادار پیمان جعفری طهرانی فرمانده پیشین این دانشگاه قدردانی و دریادار خرداد حکیمی به عنوان فرمانده جدید این دانشگاه معرفی شد.

نیروی دریایی در تأمین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است.

دریادار ˈحبیب الله سیاری ˈدر آئین معارفه فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود: هم اینک این نیرو به لحاظ ساخت تجهیزات، قطعه سازی و تعمیر و نگهداری به جایگاهی رسیده است که می تواند نیازهای دیگر ارگان های دریایی را نیز در این حوزه تأمین کند.

وی به حرکت درآوردن ناو و زیرناوهای دریایی از سوی کارشناسان و متخصصان نیروی دریایی را از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: تا قبل از انقلاب، نیروی دریایی چنین جایگاهی را نداشت.

وی به اهمیت دانشگاه علوم دریایی نوشهر و نقش آن در توانمندسازی نیروی دریایی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تا قبل از انقلاب اسلامی، بیشتر افسران نیروی دریایی دانش آموخته کشورهای آمریکا، انگلیس ، فرانسه و هندوستان بودند اما امروز همه دانش آموختگان نیروی دریایی از این دانشگاه هستند که یک سند پرافتخار برای نظام جمهوری اسلامی است.

او تصریح کرد: اگر شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم نظام جمهوری اسلامی در اعماق سرزمین های آبی بویژه دراقیانوس آرام، مدیترانه، کانال سوئز و آب های آزاد هستیم، این حماسه آفرینی در حقیقت از سوی کسانی است که دانش آموخته همین دانشگاه بوده­اند.

دریادار سیاری افزود: این دانشگاه در حقیقت به عنوان پراهمیت ترین محل برای نیروی دریایی به شمار می آید چرا که تضمین کننده آینده فرماندهان نیروی دریایی است.

وی اضافه کرد: هم اینک این دانشگاه باید همانند گذشته افسرانی را تربیت کند تا سبب بالندگی، اقتدار و از همه مهم تر حفظ آبروی نظام جمهوری اسلامی باشد.

کد خبر 237471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز