همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ملت شریف ایران بویژه ارتشیان غیور هیچگاه عزت خود را فدای تعامل با آمریکا نخواهند کرد چرا که ما هر گام که به عقب برداریم، استکبارجهانی قدم‌هایی به جلو برمی دارد.

غلامرضا خادم بی‌غم

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان این نیرو با بیان اینکه عده‌ای می خواهند روابط ضد استکباری ما را زیر سوال ببرند، گفت: ملت ما از سیاست‌های پلید استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و کشتار مردم در شهرهای مختلف کشورمان در زمان پیروزی انقلاب و جنایت‌های فراوانی که در دوران دفاع مقدس مرتکب شده و همچنین بحران‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم، آگاهند و اینها همه جزو مواردی هستند که فراموش شدنی نیست و نمی توانیم به راحتی از کنار آنها بگذریم.

وی افزود: ما در مواضع خود محکم ایستاده ایم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب ترویج فرهنگ ایستادگی و روحیه استکبار ستیزی را برای ما ترسیم فرموده اند، ما فرهنگ انقلاب را یک اصل می دانیم.

دریادار بی‌غم با تاکید بر لزوم حضور گسترده آحاد ملت در مراسم 13 آبان گفت: ملت شریف ایران بویژه ارتشیان غیور هیچگاه عزت خود را فدای تعامل با آمریکا نخواهند کرد چرا که ما هر گام که به عقب برداریم استکبارجهانی قدم‌هایی به جلو برمی دارد.

وی با اشاره بر اهمیت و ویژگی های 13 آبان اظهار داشت: در سه دوره متفاوت سه اتفاق مهم در 13 آبان به وقوع پیوسته است که هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی را ایفا کرد؛ تبعید امام (ره) از ایران به ترکیه در سال 1343 به خاطر اعتراض به معاهده ننگین کاپیتولاسیون، کشتار جمعی دانشجویان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 از این دست رویدادهاست. هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین خاطر رهبرکبیر انقلاب 13 آبان را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و انقلاب دوم ملت ایران اعلام فرموده اند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه تا زمانی که دوگانگی استکبار جهانی وجود دارد، ما هم این شعارها را ادامه خواهیم داد اذعان داشت: با حضور در مراسم 13 آبان به عنوان یک فرد معتقد و پایبند به اصول نظام، نفرت خود را از استکبار جهانی به نمایش بگذاریم.

وی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، در خصوص برنامه های پیش بینی شده در این ماه تصریح کرد: مراسم عزاداری بسیار حائز اهمیت است و نیروی دریایی هم مانند سایر آحاد ملت ایران در سطح تمامی مناطق و پایگاههای خود برنامه هایی را از جمله دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته کشور و برپایی دسته های عزاداری در دهه اول ماه محرم پیش بینی کرده است.

کد خبر 237460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز