همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دیگر از آمریکا چیزی باقی نمانده و در حال حاضر نان تفرقه‌افکنی میان مسلمانان را می‌خورد، گفت: با توجه به این شرایط رسالت امروز شاعران بصیرت‌آفرینی در جامعه مسلمانان است.

به گزارش تسنیم، مراسم اختتامیه چهارمین کنگره شعر مقاومت اسلامی عصر امروز 13 آبان همزمان با بزرگداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و شاعرانی از 30 کشور در برج میلاد برگزار شد.

سردار نقدی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک حماسه تاریخی امت اسلام در سطح لانه جاسوسی گفت: بدون شک شعر و مقاومت یک موانست دیرینه دارد. هر چند در تاریخ تعداد اشعاری که در تملق سلاطین و جباران است، کم نیست اما آنچه از شعر باقی مانده و در زبان‌ها جاری است مربوط به مقابله و ایستادگی در مقابل قدرت‌ها می‌شود. خوشا به حال کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هنگامی که یک طرف این پیکار ظلم ایستاده و در طرف دیگر مردانی با دستان خالی آنچه که باعث می‌شود این مردان بر قدرت مسلط پیروز شوند، ایمان است. شعر مهمات معنوی است که به رزمنده و مجاهد در میدان روحیه می‌دهد و برای او انگیزه ایستادگی را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز رسالت شعر در عرصه مقاومت مضاعف شده است. شعرا علاوه بر روحیه‌دهی رسالت سنگین دیگری نیز دارند چرا که امروز ابزار نظامی دشمن شکست خورده، او در اقتصاد ورشکسته شده است و به ناچار در همه جبهه‌ها خلع سلاح شده و رو به سلاح تزویر آورده است. بزرگترین سلاح بشریت امروز سلاح نیرنگ و تزویر است. آنها امروز بیشترین استفاده را از رسانه می‌برند. اگر رسانه را از آمریکا بگیرند یک لاشه مرده بیشتر از او باقی نمی‌ماند. او هم اکنون توسط همین رسانه‌های صهیونیستی از یک لاشه متعفن و یک قدرت پوشالی شکست خورده حیات را به بشریت می‌دهد و آنها را تحت استعمار خوئد نگه می‌دارد.

سردار نقدی با بیان اینکه به واسطه همین تزویرها آنها می‌توانند بر جامعه اسلامی حکومت کنند و تفرقه بیفکنند گفت: آمریکا هم اکنون به طور کامل شعار اختلاف بیفکن و حکومت کن را اجرا می‌کند. اینجاست که نقش شعر بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد شعر امروز باید علاوه بر دادن روحیه به رزمندگان در دادن بصیرت به مردم و پرده‌برداری از نیرنگ‌های دشمن فعال باشد. شعر مقاومت امروز باید به وحدت میان مسلمانان کمک کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه من به نمایندگی از همه بسیجیان ایران اسلامی دست همه مسلمانان از شیعه و سنی را می‌بوسم افزود: از همه شاعران می‌خواهم که ندای وحدت ملت مسلمان را به همه دنیا برسانند. دشمن آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و قدری استقامت، وحدت و هوشیاری می‌تواند او را از پای درآورد.

سردار نقدی یادآور شد: دشمن در جامعه اسلامی بمب‌گذاری می‌کند و سنی را به نام شیعه و شیعه را به نام سنی می‌کشد. ما باید به ازای هر کشتار یک مرگ بر آمریکا بگوییم و به دنبال وحدت باشیم. دو رکن اصلی وحدت و مقاومت می‌تواند ما را به پیروزی برساند. چنانکه در گذشته این اتفاق افتاد.

وی افزود: امروز آمریکا با بدهی 17 هزار میلیارد دلاری با ارتش شکست‌خورده و ذلیل همراه با جامعه از هم پاشیده که هر روز در آن کشتار می‌شود از هر حرکتی ناتوان است و دارد نان اختلاف بین مسلمانان را می‌خورد. به همین منظور جامعه اسلامی باید وحدت داشته و بیداری را عمق بیشتری ببخشد.

سردار نقدی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته دانش آموزان با ایشان اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب روز گذشته با آن خطابه غرا نکته‌ای برای گفتن باقی نگذاشتند و به خوبی نرمش قهرمانانه را برای مردم تبیین کردند. بهتر است بعد از این خطابه برخی سخنرانی نکنند و از نو این جملات عمیق را مرور کنند.

وی در سخنان خود به نظرات امام خمینی(ره) راجع به آمریکا اشاره کرد و افزود: امام تنها به آمریکا شیطان بزرگ نگفتند 3500 بار ایشان نام آمریکا را به زشتی یاد کردند و حداقل 100 لقب زشت که برازنده آمریکا بود را نثار آن کردند.

وی در پایان سروده‌ای از خود که در آن اشاراتی به نظر امام راجع به آمریکا شده بود برای حاضران قرائت کرد.

 

کد خبر 237626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز