همشهری آنلاین: من دست یکایک شما پیشگامان رهایى را مى‌‏بوسم و مى‏‌دانم که اگر مسؤولین نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت... من تا آخر پشتیبان ارتش و سپاه و بسیج خواهم بود و تضعیف آنان را حرام مى‏‌دانم.

به گزارش تسنیم، فرازهایی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) به‏ مناسبت آغاز هفته بسیج‏ به شرح ذیل است:

تنها با پشتوانه بسیج مى‏‌توان ثابت کرد که بدون آمریکا مى‌‏توان به زندگى توأم با صلح و آزادى رسید.

الطاف جلیه خدا؛ تشکیل بسیج‏

تشکیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران، یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالى بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد.

در حوادث گوناگون پس از پیروزى انقلاب خصوصاً جنگ، نهادها و گروه‌‏هاى فراوانى بودند که با ایثار و خلوص و فداکارى و شهادت‏‌طلبى، کشور و انقلاب را بیمه کردند، ولى حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملى از ایثار و خلوص و فداکارى و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسى سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود؟(1)

بسیج؛ مکتب شهیدان گمنام‏

بسیج، شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه‏‌هاى آن، بوى بهار وصل و طراوات یقین حدیث عشق مى‏‌دهد. بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامى است که پیروانش بر گلدسته‏‌هاى رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌‏اند.(2)

بسیج؛ لشکر مخلص خدا

بسیج، میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است که تربیت‏‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بى‏‌نشانى گرفته‏‌اند. بسیج، لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکیل آن‏را همه مجاهدان، از اولین تا آخرین امضا نموده‌‏اند.(3)

به خلوص بسیجیان غبطه مى‏‌خورم‏

من همواره به خلوص و صفاى بسیجیان غبطه مى‏‌خورم و از خدا مى‏‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجى‏‌ام.(4)

تنها با پشتوانه بسیج ممکن مى‏‌شود

مسؤولین تنها با پشتوانه شما است که مى‌‏توانند به تمامى تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا مى‏‌شود به زندگى مسالمت‌آمیز توأم با صلح و آزادى رسید. حضور شما در صحنه‏‌ها موجب مى‏‌شود که ریشه ضدانقلاب در تمامى ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.(5)

ثمره حضور بسیج و تفکر بسیجى در کشور

ملتى که در خط اسلام ناب محمدى(ص) و مخالف با استکبار و پول‏‌پرستى و تحجرگرایى و مقدس‌‏نمایى است، باید همه افرادش بسیجى باشند و فنون نظامى و دفاعى لازم را بدانند، چراکه در هنگامه خطر، ملتى سربلند و جاوید است که اکثریت آن، آمادگى لازم رزمى را داشته باشد.

اگر بر کشورى نداى دلنشین تفکر بسیجى طنین اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر، به کار خود ادامه دهد.(6)

پیامد غفلت از تشکیل ارتش 20میلیونى‏

من دست یکایک شما پیشگامان رهایى را مى‏بوسم و مى‏دانم که اگر مسؤولین نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت. بار دیگر تأکید مى‏کنم که غفلت از ایجاد ارتش 20 میلیونى، سقوط در دام ابرقدرت جهانى را به‏ دنبال خواهد داشت.(7) من تا آخر پشتیبان ارتش و سپاه و بسیج خواهم بود و تضعیف آنان را حرام مى‏‌دانم.(8)

1) صحیفه نور، ج 21، ص 52
2) صحیفه نور، ج 21، ص 52
3) صحیفه نور، ج 21، ص 52
4) صحیفه نور، ج 21، ص 53
5) صحیفه نور، ج 21، ص 53
6) صحیفه نور، ج 21، صص 52 - 53
7) صحیفه نور، ج 21، ص 52
8) صحیفه نور، ج 21، ص 118

کد خبر 238729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز