همشهری آنلاین: جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از مذاکرات میان ایران و غرب، که در چارچوب اصول عزت، حکمت و مصلحت، و اصل نرمش قهرمانانه، مورد حمایت مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد حمایت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی جامعه اسلامی دانشگاهیان، جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران طی بیانیه‌ای به مناسبت سیزدهم آبان ماه آورده است: سیزدهم آبان ماه هر سال، یادآور سه خاطرۀ حماسی بزرگ برای مردم ماست، که هرکدام نقشی اساسی در پدیدار شدن روشنایی پیروزی و حاصل آمدن زمان عزتمندی و استقلال ملت ایران داشته‌اند. تبعید امام خمینی (ره)، به شهادت رسیدن دانش‌آموزان عزیزمان و نیز تصرف سفارتخانۀ آمریکا، برای ابراز ناخرسندی به ربع قرن مداخله‌جویی این کشور در امور ایران، هر سه در راستای اصل استقلال‌طلبی و عزت ملی و نفی سلطه‌طلبی، به عنوان بخشی از ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی صورت یافته‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با استقبال از گفتمان خردمندانه و مشی اعتدال و عقلانیت دولت تدبیر و امید، حمایت خود را از مواضع اصولی و مدبرانۀ دولت محترم و جهت‌گیری سیاست خارجی و داخلی دولت اعلام می‌کند. همچنین جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران از مذاکرات میان ایران و غرب، که در چارچوب اصول عزت، حکمت و مصلحت، و اصل نرمش قهرمانانه، مورد حمایت مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد حمایت می کند. از نظر ما مذاکره به مثابه خوانشی جدید از روند استقلال‌طلبی ملت، برخوردار از پیشینۀ روشن در متن صریح دینی و سیره و سنت مقدس ماست.

این بیانیه افزوده است: جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران بر ضرورت اجماع و توافق نظر جمعی میان عالمان دینی و نخبگان دانشگاهی و حوزوی و تشکل‌ها و احزاب کشور و فعال‌سازی تمام نیروها برای حمایت از برنامه‌های دولت تأکید می‌کند و این امر را اصلی لازم برای گذار از مرحله کنونی به شمار می‌آورد.

کد خبر 237608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز