همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز غالب تهدیدات از نوع دریایی است و استکبار جهانی نیز در همه عرصه‌های مختلف دریایی حضور پیدا کرده است.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار ˈحبیب الله سیاریˈ شامگاه یکشنبه در برنامه ˈققنوس اقیانوسˈ که به همت انجمن اسلامی دانشگاه مازندران و با هدف بررسی پیشرفت های نیروی دریایی کشور در زمینه های مختلف دردانشگاه مازندران برگزار شد، بیان داشت: توسعه دریا محور کشور از توصیه های مستمر رهبر معظم انقلاب است.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی در هرکجا که حضور می یابد عامل امنیت است و از جمله در خلیج عدن امنیت اقتصادی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به حضور با اقتدار نیروی دریایی کشور در آب های آزاد جهان گفت: آمادگی داریم هر زمان که لازم باشد در اقیانوس اطلس نیز حضور یابیم.

وی با اشاره به سالروز 13 آبان بیان داشت: امسال نیز دانش آموزان و دانشجویان و دیگر اقشار با آگاهی و بصیرت در مراسم این روز شرکت می کنند و نشان می دهند که ما همواره با استکبار در مبارزه بوده و خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دریاها به عنوان راه تنفسی کشورها محسوب می شوند و این درحالی است از مجموع کشورهای جهان 44 کشور در خشکی محصور هستند و به نوعی فاقد مجرای تنفسی هستند.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 31 درصد از مرزهای ما مرز دریایی هستند، گفت: از میان 15 کشور همسایه، ما با 12 کشور مرز دریایی داریم و 93 درصد از حمل و نقل کالایی ما نیز از طریق دریا انجام می شود.

کد خبر 237581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز