همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی قزاقستان شامگاه چهارشنبه پس از دیدار با فرمانده نیروی دریایی شمال در بندرانزلی گفت : پنج کشور حاشیه خزر موظفند این دریا را بعنوان دریای صلح و دوستی حفظ کنند.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان

ژانداربیک ژانزکوف در حاشیه دیدار با فرمانده ناوگان شمال در بندرانزلی در مصاحبه اختصاصی با ایرنا در خصوص هدف از این سفر اظهار کرد: هیات قزاق با دعوت فرمانده کل نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و با هدف آشنایی با همتایان خود به ایران سفر کرده است.

وی با اشاره به این که این نخستین سفر این هیات به ایران است خاطرنشان کرد : نیروی دریایی جمهوری قزاقستان از صفر شروع شده و در مرحله نخست با نیروی دریایی کشورهای پنج کشور ساحلی خزر برای بنیانگزاری همکاری های فی مابین ملاقات می کند.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان اذعان کرد: در این سفر مراکز آموزشی نیروی دریایی ایران را چه به لحاظ آموزشی و چه از نظر تولید ناو و تسلیحات و تجهیزات در سطح بالایی دیدیم و این نشان دهنده پیشرفت ایران در زمینه نظامی است.

ژانزکوف با اشاره به تازه تاسیس بودن نیروی دریایی قزاقستان و فقدان مراکز آموزشی نیروی دریایی دراین کشور خاطرنشان کرد: وظیفه نیروی دریایی قزاقستان ایجاد امادگی پرسنل برای انجام وظایف محوله است.

وی تصریح کرد: ما با این هدف از مراکز آموزشی نیروی دریایی در کشورهای حاشیه دریای خزر بازدید می کنیم تا از تجارب آنها استفاده کنیم .

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان با اشاره به بازدید از مرکز اموزش تخصص های دریایی در رشت گفت:در آینده حتما از همکاری های این مرکز در زمینه آموزشهای دریایی استفاده می کنیم .

به گزارش ایرنا،ˈ ژانداربیک ژانزکوف عصر چهارشنبه در راس هیاتی با فرمانده ناوگان شمال در ستاد منطقه چهارم نیروی دریایی در بندرانزلی ملاقات و گفتگو کرد.

وی در این بازید علاوه بر تبادل نظر با امیر دریادار خرداد حکیمی فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی از یگان های شناور و ناوتیپ و کاخ موزه بندرانزلی دیدن کرد.

در خاتمه نمادهای دو کشور و هدایایی از سوی فرمانده نیروی دریایی منطقه چهارم کشور و فرمانده نیروی دریایی قزاقستان رد و بدل شد.

«ژاندار بیک ژانزکوف ˈ قبل از ورود به استان گیلان از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر بازدید کرد و در استان گیلان علاوه بر منطقه چهارم از مرکز اموزش تخصص های دریایی در رشت نیز دیدن کرد.

این سفر به منظور تحکیم روابط بین دو کشور و حسن همجواری و تعاملات آموزشی در شاخه نیروی دریایی صورت پذیرفت.

کد خبر 237048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز