همشهری آنلاین: نیویورک تایمز گزارش داد: حزب دمکرات آمریکا در اقدامی شتابزده و پیش از موعد اعلام کرد که برای دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق این کشور را به عنوان نامزد این حزب معرفی خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز, سناتور دمکرات چارلز ای. شومر از نیویورک شنبه شب در سخنرانی در گردهمایی دمکراتهای ایالت آیووا رسما هیلاری کلینتون را به عنوان نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا در سال 2016 معرفی کرد.

شومر در این سخنان اشاره کرد که سال 2008 دوران اوباما بود و 2016 اختصاص به هیلاری دارد.

این اعلان نابهنگام, حکایت از ائتلاف شتابزده و پشت پرده حزب دمکرات پیرامون نامزدی هیلاری کلینتون برای دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

ایالت آیووا از اهمیت ویژه ای برای دمکراتها برخوردار است. آرای این ایالت کمک شایانی دربه قدرت رسیدن باراک اوباما رئیس جمهور امریکا داشت .

هیلاری کلینتون برای انتخابات سا ل 2008 هم نامزد شده بود اما در میانه راه رقابت,به پیشنهاد رهبران حزب دمکرات از دور مسابقه به نفع اوباما کنار رفت.

شومر و کلینتون هردو در گذشته از اعضای سنا بودند.

در حالیکه تنها یک سال از انتخابات سال 2012 ریاست جمهوری آمریکا می گذرد,اعلان این مطلب , عمق اهمیت موضوع وارد ساختن کلینتون برای انتخابات آینده را برای حزب دمکرات بازگو می کند .

به نوشته نیویورک تایمز, میزان محبوبیت مردمی اوباما رو به افول گذارده است و بسیاری از سالمندان حزب دمکرات درصدد برآمده اند مقدمات کار برای ورود بانوی اول سابق امریکا درسال 2016 به قدرت سیاسی کشور را فراهم سازند.

هفته گذشته سناتورهای زن دمکرات آمریکا هم در حرکتی نمادین طوماری را در حمایت از کلینتون امضا کردند .

کلینتون هنوز شخصاˈ مطلبی راجع به تصمیمش برای نامزدی سال 2016 نگفته و یکی از دستیاران شومر هم اعلام کرده است که تصمیم گیری شومر به خواست کلینتون نبوده است .

در این ارتباط, روزنامه واشنگتن پست هم گزارش دادکه هیلاری کلینتون در سخنانی درماه سپتامبر از تصمیمش برای راه اندازی یک ابتکار عمل در خصوص احقاق حقوق اجتماعی زنان سراسر کره زمین خبر داد.

کلینتون در این سخنان مشارکت دادن زنان در امور اجتماعی را مشغله تمام نشده قرن بیست و یکم خوانده بود.

کلینتون جمعه گذشته هم دراجتماع دیگری در ایالت فیلادلفیا در کنفرانس سالانه زنان در ایالت پنسیلوانیا از عزم و اراده اش برای احقاق حقوق اجتماعی و سیاسی زنان و حضور آنان در قدرت سیاسی کشورها در سراسر کره زمین خبرداد.

کلینتون اعلام کردکه تصمیم دارد طرح نیمه تمامی را که همسرش ˈبیل کلینتونˈ رئیس جمهور سابق امریکا در سراسرجهان به اجرا گذارده بود تکمیل کند.وی برای نهادینه کردن اقداماتش دراین زمینه موسسه ای هم تحت عنوانˈبنیاد بیل - هیلاری و چلسیˈ راه اندازی کرد.

این موسسه درزمینه فراهم ساختن مقدمات کار برای پیشرفت اجتماعی زنان درسراسر جهان فعالیت خواهد کرد .

به نوشته واشنگتن پست,نیت پشت پرده همه این اقدامات کلینتون, حول محور طرحهای انتخاباتی اش می چرخد.

طرح کلینتون درخصوص پیشرفت اجتماعی زنان جهان قرار است درچهارمین کنفرانس سازمان ملل درمورد زنان که سال 2015 درپکن برگزار خواهد شد، مطرح شود.

بر پایه این گزارش,محور کلیدی طرح صراحت برآن داردکه حقوق زنان,حقوق بشر در نظر گرفته شود.

کاهش عمر زنان جهان که عوامل متعددی از جمله فشار اقتصادی بر آن مترتب است نیز از جمله معضلات زنان جهان است که در طرح مزبور به آن اشاره شده است.

کد خبر 237463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز