همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر عراق تاکید کرد تا یک دموکراسی جامع و کامل در کشورش ایجاد کند و اعلام کرد که ایالات متحده با عراق در حالی که تلاش می‌کند تا به شبه‌نظامی‌گری القاعده پایان دهد، همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که عراق در حال تجربه کردن موج جدیدی از افزایش خشونت‌های فرقه‌ای در دو سال گذشته و پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق به واشنگتن رفت تا از آمریکا برای مقابله با شبه‌نظامیان در کشورش کمک بگیرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در دفتر خود در کاخ سفید اشاره‌ای به تامین هلی‌کوپترهای آپاچی ساخت آمریکا به عراقی‌ها نکرد.

در بیانیه‌ای که از سوی واشنگتن و بغداد منتشر شد، آمده است: هر دو طرف مذاکره توافق کردند که نیروهای عراقی بلافاصله نیازمند تجهیزات بیشتر برای انجام عملیات در مناطق دور افتاده‌ای هستند که اردوگاه‌های شبه‌نظامیان در آنجا مستقرشده است.

اوباما در ادامه صحبت‌هایش با مالکی افزود: ما مذاکرات زیادی را درباره چگونگی همکاری با عراق به منظور مقابله با سازمان تروریستی القاعده انجام دادیم. القاعده نه تنها برای عراق بلکه برای تمام منطقه حتی آمریکا تهدیدی جدی محسوب می‌شود.

وی بر اظهارات خود درباره نیاز عراق به منظور برداشتن گام‌هایی به سوی یک دموکراسی جامع و کامل تاکید و تمرکز کرد و گفت: این دموکراسی کامل و جامع شامل مهیا کردن اقداماتی به منظور برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه در سال آتی میلادی است. به طوری که افراد بتوانند از طریق سیاست نه خشونت اختلافات خود را از میان بردارند و حل و فصل کنند.

مالکی نیز افزود، وی و اوباما درباره چگونگی مقابله با تروریسم به گفت‌وگو پرداخته و اعلام کرد که خواهان تقویت دموکراسی در عراق است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما خواهان مکانیسم دموکراسی چون برگزاری انتخابات هستیم و می‌خواهیم این انتخابات در زمان مقرر برگزار شود و دولت بغداد نیز به انجام آن متعهد است.

مالکی ادامه داد: دموکراسی باید قوی باشد و ما به دنبال تقویت آن هستیم چرا که تنها راهی است که به ما اجازه می‌دهد تا به مقابله با تروریسم بپردازیم.

کد خبر 237171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز