همشهری آنلاین: منابع امنیتی عراق از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در انفجارهای روز دوشنبه این کشور خبر دادند.

ده‌ها کشته و زخمی در سلسله انفجارهای دوشنبه عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در حملاتی که مناطقی مختلف را در عراق هدف قرار داد، دستکم 54 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده که یک نمایشگاه اتومبیل در منطقه "النهضه" واقع در مرکز بغداد را هدف قرار داد، دستکم چهار تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در انفجار یک بمب دست‌ساز که حمله افراد مسلح به مرکز پلیس شهر "بیجی" در شمال تکریت را به دنبال داشت، پنج افسر پلیس کشته و دو پلیس دیگر زخمی شدند. دو ساعت پس از این سه عامل انتحاری به ساختمان شورای محلی تکریت حمله کردند که دو خودروی بمب‌گذاری در بیرون این ساختمان منفجر شد و سه تن کشته شدند. و روی هم رفته در بیجی و تکریت 11 تن کشته شدند.

منابع امنیتی و پزشکی عراق نیز اعلام کردند: در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده‌ای که در منطقه "صدر" در بغداد پارک شده بود، دستکم 27 تن کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

در موصل نیز در حمله افراد مسلح به شیعیان عازم کربلا 12 تن کشته شدند.

در همین راستا، یک منبع امنیتی عراق تصریح کرد: بر اثر انفجار بمبی که به خودروی پارک شده در منطقه "المحمودیة" در جنوب بغداد چسبیده شده بود، یک غیرنظامی کشته شد و در حمله افراد مسلح با سلاح صدا خفه‌کن در بغداد یک غیرنظامی دیگر زخمی شد.

 

کد خبر 242721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز