یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: موضوع مطرح شده درباره برنج های آلوده نادرست است چرا که همه محصولاتی که از زمین به دست می آید حاوی مقادیری از فلز سنگین آرسنیک است.

برنج

به گزارش واحد مرکزی خبر، برزگری در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش روز جهانی غذا افزود : در گزارشی که به مجلس شورای اسلامی داده شده بود میزان آرسنیک مجاز موجود در برنج صفر اعلام شده بود در حالی که در هیچ محصولی که از زمین به دست می آید چنین امکانی وجود ندارد .

وی گفت: در همان زمان که این موضوع مطرح شد تیم ویژه ای را با حراست خاصی ، مأمور بررسی این برنج‌ها کردیم و مشخص شد میزان آرسنیک موجود در این برنج ها 150 پی پی ام و برابر با استانداردهای ملی و استاندارد کدکس جهانی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص بازنشسته کردن رئیس سازمان استاندارد تهران در پی سخنانش در زمینه برنج‌های آلوده گفت‌: وی تا دو سال بعد از این ماجرا در این سمت بود و بعد از آن چون از وزارت نیرو مأمور شده بود به جای خود برگشت.

همایش روز جهانی غذا پیش از ظهر امروز در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد.

افزودن روغن جامد به ماست و بستنی شایعه است

رییس کانون صنایع غذایی ایران گفت: شایعه اضافه کردن روغن جامد به ماست و بستنی در صنایع تولید شیر و فرآورده های لبنی در کشور صحت ندارد.

دکتر محمد رضا مرتضوی در حاشیه مراسم روز جهانی غذا که با حضور وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: آزمایشگاه های غذا و دارو و سازمان استاندارد کشور در این خصوص نتایج دیگری نشان می دهد و اضافه کردن روغن جامد به ماست و بستنی، شایعه است.

وی افزود: نتایج آزمایشگاهی و نظارت هایی که به صورت روزانه بر صنایع غذایی و تبدیلی کشور صورت می گیرد حکایت از آن دارد که هر چه بر روی بسته بندی محصولات داخلی با مهر استاندارد و پروانه وزارت بهداشت نوشته شده از جمله شیر و فرآورده های لبنی، کاملا صحیح است و مردم می توانند با اطمینان، غذای مورد نیاز خود یا کودکانشان را بر اساس این نوشته ها انتخاب کنند.

رییس کانون صنایع غذایی ایران همچنین درباره باقی مانده سموم کشاورزی در میوه های تولید داخل نیز گفت: خوشمزه ترین و سالم ترین میوه های دنیا به ایران تعلق دارد و با اطمینان کامل می گویم که میوه های تولید کشور، کمترین مقدار سم را دارد و نـزدیکترین میوه ها به شکل طبیعی است.

وی افزود: سرانه تولید میوه در ایران یعنی مقدار تولید میوه به ازای هر نفر ایرانی، سه برابر مقدار جهانی است و اگر نظام توزیع میوه در کشور ساماندهی شود مسلما بهترین تغذیه را به مردم هدیه کرده ایم.

کد خبر 234870
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز