گروه بورس: برای نخستین‌بار، ۲هزار تن برنج وارداتی آمریکایی در بورس کالا عرضه شد.

بورس

به گزارش همشهری، رینگ کشاورزی بورس کالای ایران دیروز شاهد چند عرضه جالب توجه و کم‌نظیر بود. دیروز برای نخستین بار 3محصول تازه، وارد رینگ کشاورزی بورس کالا شد. به غیر از عدس و نخود کانادایی، فعالان بورس کالا شاهد عرضه نخستین محصول تولیدی آمریکا در بازار سرمایه ایران بودند.

هر چند به‌رغم تحریم‌ها، مراودات اقتصادی ایران و آمریکا در سال‌های گذشته به‌صورت جسته و گریخته وجود داشته، این روابط تجاری کمتر جنبه رسمی به‌خود گرفته است. این برای نخستین بار در 35سال گذشته است که محصولات وارداتی آمریکا به‌طور رسمی در یک بازار متشکل ایرانی عرضه می‌شود.

دیروز شرکت کارگزاری بانک کار‌آفرین، برنج وارداتی آمریکایی را به نیابت از بازرگانی که نام او فاش نشده، به قیمت هر کیلوگرم 2هزار تومان در بورس کالا عرضه کرد. در جریان مبادلات دیروز در نهایت مبادله‌ای روی این محصول انجام نشد و محموله برنج آمریکایی فروش نرفت. گفته می‌شود که رقابت فروش و روند عرضه این محصول در مبادلات امروز بورس کالا هم ادامه خواهد یافت.

همچنین 500تن عدس متوسط کانادایی و 500تن نخود متوسط کانادایی برای نخستین‌بار در بورس کالا عرضه شد. قرار است امروز هم 100تن عدس درشت کانادایی برای فروش در رینگ کشاورزی بورس کالا عرضه شود. کارگزار عرضه‌کننده این محصول کارگزاری کالای سپهر است. دیروز همچنین 3هزار تن ذرت دانه‌ای اوکراین به قیمت پایه 10هزار و 700ریال در رینگ کشاورزی بورس کالا عرضه شد که خریدار نداشت.

کد خبر 235058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز