گروه اقتصادی: اظهارات دیروز رئیس کمیسیون بهداشت در مراسم روز جهانی غذا موجب برداشت نادرست آلوده بودن مرغ و برنج‌های وارداتی شد اما استاندار تهران، سازمان استاندارد و شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس این برداشت را رد کرده و بر سالم بودن مرغ تولید داخل و برنج وارداتی موجود در بازار تاکید کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ما بر سلامت برنج‌های وارداتی موجود در بازار تأکید کرد و گفت: نتایج بررسی پرونده اخیر برنج‌های وارداتی حاکی از سلامت برنج‌های موجود در بازار است و آنچه در این زمینه اعلام کرده‌ام در مورد پرونده برنج‌های وارداتی 2سال پیش بوده است. وی با بیان اینکه برخی کارخانه‌های شیر برای پایین آوردن آلودگی‌های میکروبی آب ژاول به محصولات خود اضافه می‌کنند، افزود: سوسیس و کالباس‌ و میوه و سبزیجات تولید داخل مشکل داشته اما متأسفانه وزارت جهادکشاورزی به وظایف خود در قانون برنامه پنجم توسعه عمل نمی‌کند. حسین هاشمی، استاندار تهران نیز با تکذیب گزارش‌های منتشر شده درباره‌ آلودگی برخی از مواد غذایی عرضه‌شده در تهران اعلام‌کرد: هیچ گزارش نگران‌کننده‌ای درباره‌ استاندارد و کیفیت مواد غذایی مانند گوشت مرغ عرضه شده در تهران دریافت نکرده‌ایم.

معاون سازمان ملی استاندارد نیز به خبرنگار ما گفت: اخیرا مباحثی در مورد آلودگی برنج‌های وارداتی مطرح شد که سازمان ملی استاندارد با نمونه‌برداری این برنج‌ها از سطح بازار تهران و استان‌ها و محموله‌های وارداتی آزمایش‌های لازم را انجام داد و 3‌ماه پیش به کمیسیون بهداشت اعلام کرد که این نمونه‌ برنج‌ها هیچ‌گونه آلودگی نداشته است. بهادر کاظمی افزود: چندی پیش نیز گزارشی در زمینه آلودگی 70درصدی گوشت مرغ به سرب در تهران مطرح شده بود که با بررسی وزارت بهداشت رد شد.

کد خبر 234915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز