همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از پیوستن کشور سوریه به کنوانسیون سلاحهای شیمیایی استقبال کرد.

afkham

به گزارش ایرنا، مرضیه افخم روز یکشنبه با اشاره به پیوستن سوریه به کنوانسیون سلاح های شیمیایی خاطرنشان کرد: جای نگرانی است که رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه عضو هیچ یک از معاهدات خلع سلاح کشتار جمعی از جمله کنوانسیون سلاح های شیمیایی نیست.

افخم خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت و جامعه جهانی می خواهد تا اقدامات جدی برای پیوستن رژیم صهیونیستی به کنوانسیون سلاح های شیمیایی را اتخاذ نمایند.

سازمان ملل متحد روز شنبه این هفته اعلام کرد که تمام مدارک لازم برای عضویت سوریه در پیمان منع جنگ افزارهای شیمیایی را دریافت کرده است و این کشور یک ماه دیگر از چهاردهم اکتبر به عضویت این پیمان بین المللی درخواهد آمد.

دفتر سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه ای تصریح کرد: با دریافت مدارک لازم از سوی دمشق، سوریه از یک ماه دیگر عضو رسمی پیمان منع جنگ افزار های شیمیایی خواهد شد.

عضویت سوریه در این پیمان بین المللی در چارچوب ابتکار عمل روسیه صورت می گیرد که هدف از آن جلوگیری از رویداد جنگی تازه در منطقه بود.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه گفت: با توجه به شرایط جدیدی که در ارتباط با سوریه پیش آمده،عملا بهانه از آمریکایی ها و برخی طرف ها برای اقدام نظامی علیه این کشور سلب شده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی عضو پیمان منع جنگ افزارهای شیمیایی نیستند.

کد خبر 231128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز