همشهری آنلاین: نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که سه چهارم مردم این کشور خواستار استفاده از دیپلماسی برای حل موضوع سوریه هستند.

آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سه چهارم مردم آمریکا از تلاش برای حل بحران سوریه از طریق یک توافق نامه بین المللی جهت کنترل تسلیحات شیمایی این کشور حمایت می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی جدیدی که توسط رویترز و موسسه آی پی اس او اس انجام شده، اکثریت مردم آمریکا با جنگ علیه سوریه مخالف هستند.

در این نظرسنجی 776 نفر از مردم آمریکا حضور داشتند و برای انجام آن سه روز زمان صرف شد. نتایج این نظرسنجی حکایت از آن داشت که فقط 25 درصد از مردم آمریکا مخالف استفاده از گزینه دیپلماسی علیه سوریه هستند.

این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که سخنرانی هفته گذشته اوباما در مورد سوریه تاثیر چندانی بر افکار مردم آمریکا نداشته و اکثریت این کشور همچنان مخالف جنگ و حمله به سوریه هستند.

بر همین اساس در حال حاضر 62 درصد از مردم آمریکا معتقدند که این کشور نباید در تحولات سوریه دخالت کند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که اکثریت مردم ایالات متحده با نظر اوباما مبنی بر اینکه آمریکا منافع زیادی در سوریه دارد مخالف هستند و به اعتقاد 65 درصد از آنها بحران سوریه ربطی به آمریکا ندارد.

کد خبر 230916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز