همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا ضمن استقبال از طرح روسیه مبنی بر نظارت بین المللی بر زرادخانه های شیمیایی سوریه، ابراز امیدواری کرد که این طرح با جدیت کامل پیگیری شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، مایکل من سخنگوی کاترین اشتون مسوول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:ما با اشتیاق از طرح روسیه درباره سوریه حمایت می کنیم و امیدواریم این طرح بطور جدی تا نتیجه ی کامل پیگیری شود.

مایکل من خاطر نشان کرد:ما از هر طرحی که بتواند جلوی خشونت در آغاز جنگ در سوریه را بگیرد،استقبال می کنیم.

سخنگوی اتحادیه اروپا تصریح کرد:ما آمادگی خود را برای پیشبرد روند صلح درسوریه اعلام می کنیم اما پیش از هرچیز باید با جزئیات طرح روسیه و اینکه آیا طرف سوری در اجرایی کردن آن جدی است یا خیر، آشنا شویم.

سخنگوی اتحادیه اروپا همچنین از کمک 58 میلیون یورویی این اتحادیه به لبنان به منظور اسکان موقت پناهندگان سوری خبر داد.

از همان آغاز خشونت ها و درگیری های سوریه در دو سال و نیم گذشته، لبنان یکی از همسایگان این کشور بوده است که تحولات دمشق در آن اثر داشته و اکنون نیز بیش از ششصد و هشتاد هزار پناهنده ی سوری را در خود جای داده است.

مسکو روزگذشته برای جلوگیری از حمله احتمالی کشورهای غربی به سوریه،طرحی جامع مبنی برنظارت بین المللی بر انبارهای شیمیایی دولت دمشق ارائه کرد که بلافاصله با استقبال جامعه ی جهانی روبرو شد.

علاوه بر اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه نیز از طرح روسیه بر نظارت بین المللی بر انبارهای شیمیایی سوریه حمایت کرده اند.

دمشق نیز از طرح مسکو حمایت کرد و اعلام کرد در این زمینه همکاری می کند.

ولید المعلم وزیر امورخارجه ی سوریه گفت:ابتکار روسیه را برای گرفتن هر گونه بهانه از دست دشمن برای تجاوز به سوریه و برمبنای تامین امنیت سوریه و مردم آن پذیرفتیم و درباره آن با طرف های مقابل تعامل خواهیم کرد.

کد خبر 230593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز