همشهری آنلاین: پایگاه اطلاع رسانی روسی راشا تودی روز سه شنبه به نقل از وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مستندات متقاعد کننده ای دال بر جعلی بودن تصاویر مربوط به قربانیان حملات شیمیایی در ریف دمشق وجود دارد.

راشاتودی: دلایل قاطعی برای جعلی بودن تصاویر حملات شیمیایی در سوریه وجود دارد

براساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه افزوده است که گزارش و مستندات کارشناسان بین المللی مبنی بر جعلی بودن این تصاویر در بیست و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه شد.

راشا تودی افزود: جزییات نظرات کارشناسان بین المللی، آمار و ارقام رسمی سوریه و گزارش های خبری روسی درباره درگیری های سوریه که دلایل مخالفت مسکو با طرح های آمریکا را تایید می کند، در اختیار اعضای کمیسیون تحقیق شورا درباره بحران سوریه قرار گرفته است.

براساس این گزارش، سخنرانان در نشست نیز اعلام کردند که استفاده از گاز سارین در 21 اوت نزدیک دمشق، احتمالا اقدامی تحریک آمیز از جانب گروه های مسلح بوده است.

راشا تودی افزود: همچنین روسیه حمله شیمیایی را اقدامی تحریک آمیز از جانب نیروهای شورشی برای کشاندن آمریکا به درگیری ها و سرمایه گذاری روی خساراتی می داند که احتمالا ارتش سوریه در جریان دخالت نظامی واشنگتن توان تحمل آن را دارد.

بنا بر این اطلاعات، موارد پرشمار گزارش های موید این موضع روسیه، شامل مشاهدات محلی، سخنان مقام های اطلاعاتی سابق انگلیسی و آمریکایی و همچنین اتباع اروپایی است که اخیرا و پس از آزاد شدن از بند گروه های مسلح سوری، مطالبی را در باره این سناریوی مخالفان مسلح دولت سوریه مطرح کرده اند.

کد خبر 230579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز