همشهری آنلاین: هرمان فان رومپی رییس اتحادیه اروپا روز یکشنبه ضمن تبریک پیروزی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در انتخابات ابراز اطمینان کرد که آلمان نسبت به ایجاد یک اروپای کامیاب متعهد خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، رومپی در بیانیه ای گفت : من اطمینان دارم که آلمان و دولت جدید وی به تعهد و کمک خود در ایجاد یک اروپای آرام و کامیاب که در خدمت تمام شهروندانش باشد ، تداوم خواهند بخشید.
وی افزود : من تداوم همکاری نزدیک با آنگلا مرکل را مد نظر قرار داده ام.

نتایج انتخابات ملی پارلمانی آلمان نشان می دهد که احزاب حاکم دموکرات و سوسیال مسیحی به رهبری آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بر دیگر احزاب رقیب پیروز شده اند.

رییس جمهوری فرانسه موفقیت حزب مرکل در انتخابات پارلمانی آلمان را تبریک گفت

 فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نیز روز یکشنبه در بیانیه ای موفقیت حزب آنگلا مرکل در انتخابات پارلمانی آلمان را تبریک گفت.

رویترز نوشت: بر اساس پیش بینی کانال های تلویزیونی آلمان، احزاب حاکم دموکرات و سوسیال مسیحی به رهبری آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بیشترین تعداد کرسی های پارلمان را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه کاخ الیزه، بر تداوم تلاش های دو طرف برای ایجاد روابط حسنه بین دو کشور و ادامه همکاری ها و نیز رویارویی با چالش پیوستن به اتحادیه اروپا ابراز تمایل شده است.
به گزارش رویترز، کاخ الیزه از مرکل برای بازدید از پاریس پس از شکل گیری دولت جدید دعوت کرد.

کد خبر 232088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز