همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آلمان نسبت به ادامه ارسال سلاح از سوی فرانسه برای مخالفان سوری هشدار داد و این اقدام را مغایر با تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران این کشور دانست.

آلمان به فرانسه برای ادامه تسلیح گروههای مسلح ضدسوری هشدار داد

به گزارش ایرنا به نقل از اشپیگل آنلاین،گیدو وستروله در سخنانی تصمیم فرانسه با ادامه ارسال سلاح به گروه های مخالف سوری را به شدت مورد انتقاد قرار داده و نسبت به ادامه برنامه تسلیحاتی فرانسوا اولاند در تسلیح شورشیان سوری هشدار داده است.

این نشریه آلمانی به نقل از وستروله نوشت:ادامه برنامه ارسال تسلیحات برای گروه های مخالف سوری می تواند مذاکرات سیاسی برای حل بحران و همچنین طرح مربوط به خلع سلاح شیمیایی سوریه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

اشپیگل در ادامه به نقل از منابع خبری خود در وزارت امور خارجه آلمان،می افزاید: وستروله بر این عقیده است که درحال حاضر هرنوع بحثی درمورد ارسال سلاح به سوریه بی مورد بوده و نباید درمورد آن اقدامی صورت گیرد بلکه همه تلاش ها باید در جهت حل سیاسی و دیپلماتیک بحران بکار گرفته شود.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه آلمان همچنان با شک و تردید نسبت به ارسال سلاح به سوریه نگریسته و تاکید می کند حال که سرانجام مقدمه ای برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در راه پایان دادن به بحران سوریه فراهم شده است نباید تسلیح گروه های شورشی در این کشور به تشدید اوضاع بیانجامد.

این نشریه همچنین به نقل از منابع خبری مطلع خود در وزارت خارجه آلمان،نوشت: دستگاه دیپلماسی آلمان اعتقاد دارد در شرایط فعلی باید درمورد کنترل تسلیحات و خلع سلاح شیمیایی صحبت شود نه اینکه با ادامه ارسال سلاح های مخرب،گروه های مخالف در این کشور به ادامه جنگ ترغیب شوند.

به نوشته اشپیگل آنلاین،وستروله بارها این نکته را مورد تاکید قرار داده که به صورت جدی نگران است که این سلاح ها به دست گروه های تندرو و افراطی بیافتد و در نهایت نیز برعلیه خود ارسال کنندگان مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 232060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز