همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین روز از هفته دفاع مقدس از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد. سردار پاکپور در جریان این بازدید به بیان تحلیل خود از شرایط امروز منطقه پرداخت.

پاکپور

به گزارش تسنیم، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی در خصوص دلایل عقب‌نشینی آمریکا از موضع اعلامی حمله به سوریه به تحلیل شرایط منطقه پرداخت و نکته اصلی در چرایی این اتفاق را برآورد اشتباه آمریکایی‌ها از وضعیت منطقه و بحران سوریه برشمرد. او اعلام داشت که همچون گذشته این بار هم برآورد آمریکایی‌ها از شرایط منطقه برآورد صحیحی نبود.

سردار پاکپور در بیان تحلیل خود از این مسئله به دلایل دیگری هم اشاره کرد و ناتوانی دولت آمریکا در توجیه کنگره این کشور را یکی دیگر از نمودهای ضعف تئوری حمله و جنگ‌افروزی آنان و دلیلی بر شکست این دولت در خصوص ادعای خود دانست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به حمایت‌های دولت آمریکا از گروهک‌های تروریستی و جریانات تندروی تکفیری و طالبان، این حمایت‌ها را یک اشتباه استراتژیک دانست و گفت در ادامه مسیر هزینه‌های حمایت از گروهک‌های تروریستی قبل از هر جریان دیگری وبال گردن خود آمریکایی‌ها می‌شود.

سردار پاکپور به انفجارهای تروریستی و هدایت شده در کشورهای منطقه خصوصاً عراق و افغانستان و کشتار مردم بی‌گناه اشاره کرد و با بیان اینکه از بی‌عقلی آمریکایی‌هایی که داعیه پیشرفت و قدرت دارند، در حمایت از گروهک‌های تکفیری تعجب می‌کنم، گفت: معتقدم که عواقب این حمایت‌ها دامن این دولت را می‌گیرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به قدرت امروز ارتش سوریه و مقاومت چندساله آنان اشاره کرد و گفت: سوری‌ها با مقاومت خود ثابت کرده‌اند که توان دفاع از خود در مقابل هرگونه تهاجم خارجی را دارند و نیاز به کمک ندارند و منتفی شدن حمله زمینی آمریکا و متحدانش به سوریه هویدای توان ارتش این کشور است.

وی در پایان این گفتگو مطالبی در خصوص فرهنگ دفاع مقدس در سال‌های جنگ تحمیلی و روحیه مقاومت در منطقه بیان کرد. روایت خاطره‌ای از ماجرای دیدار سردار پاکپور با سردار شهید مهدی باکری بخشی دیگری از سخنان فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

کد خبر 232047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز