همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: امروز موشک‌های ساحل به دریای سپاه همه اهداف در آن سوی دریاها را مورد اصابت قرار می‌دهد.

علی فدوی

تسنیم نوشت: دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران عصر امروز در نشستی که با عنوان رونمایی از مستند توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار شد، در خصوص توان بازدارندگی سپاه، اظهارداشت: سپاه امروز به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است و موفق شده انحصار تجهیزاتی را که فقط در اختیار معدود کشورهای دنیا بود، بشکند.

وی افزود: شناخت آمریکایی‌ها از میزان توانمندی سپاه کمتر از آن مقداری است که نمی‌دانند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه توان شناوری را یکی از فاکتورهای توانمندی سپاه عنوان کرد و گفت: هیچ کس امروز چه در خلیج فارس و چه در خارج از خلیج فارس فکر تهدید علیه انقلاب اسلامی را ندارد.

وی با اشاره به توان سپاه پاسداران در دستیابی به موشک‌های ساحل به دریا خاطر نشان کرد: امروز موشک‌های ساحل به دریای سپاه همه اهداف در آن سوی دریاها را مورد اصابت قرار می‌دهد.

دریادار فدوی تصریح کرد: توانمندی هوا دریای سپاه از دیگر توانمندی‌هایی است که نوع استفاده از آن مختص خودمان است. به خصوص در بخش پرنده‌ها و بالگردهایی که در این زمینه در اختیار داریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، نیروهای تکاوری، تفنگداران و توانمندی‌های پهپاد نیروی دریایی سپاه را از دیگر موارد بازدارنده عنوان کرد و افزود: امروز توانمندی پهپادی نیروی دریایی سپاه که یک توانمندی جوان است، ما را در اشراف اطلاعاتی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی کمک می‌کند.

خبرنگاری از دریادار فدوی پرسید شما که اکنون اینجا حضور دارید، در گوشه‌ای از دنیا در قالب دیدارهای دیپلماتیک گفت‌وگویی با دشمنانتان یعنی آمریکا انجام می‌شود؛ نظر شما در این مورد چیست که فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ گفت: البته این چیزی که شما گفتید هنوز اتفاق نیفتاده، ولی قدر مسلم آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور محترم کشورمان از توانمندی انقلاب و نیروهای انقلاب مطلع هستند. ایشان سال‌های طولانی مسئولیت‌های مختلفی داشته‌اند و حتی در موضوعات امنیتی وظایفی را برعهده داشته‌اند و همانطور که خودشان نیز اعلام کرده‌اند منافع حیاتی جمهوری اسلامی ایران چیزی نیست که کوتاهی و یا کم و کسری بر راه آن گذاشته شود.

وی افزود: آقای روحانی با پشتوانه قوی پای کار هستند و انشاءالله نتایج خوبی را نیز خواهند گرفت. آقای روحانی اطلاعات کامل و جامعی دارند و قطعا حضور وی در نیویورک برکات زیادی را بوجود خواهد آورد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد رسانه‌های تصویری بویژه سینما و تلویزیون در نمایش اقتدار و قدرت بازدارندگی کشور خصوصا سپاه پاسداران راضی هستید، گفت: به صراحت می‌گویم، خیر.

دریادار فدوی همچنین در خصوص اهمیت خلیج فارس و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در این منطقه نیز اظهارداشت: آمریکایی‌ها در موضع انفعال و تمکین از دستورات سپاه پاسداران در منطقه خلیج فارس قرار دارند.

دریادار فدوی در ابتدای سخنان خود نیز با گرامی داشتن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس برای جوانان ما می‌تواند نجات‌دهنده باشد. ما در شرایط عادی به سر نمی‌بردیم و انقلاب ما در این شرایط باطل را در همه جای دنیا به چالش کشاند و دشمنانی که از 24 بهمن 57 علیه انقلاب اسلامی دست به کار شدند، هیچ اقدامی را نتوانستند پس از 35 سال انجام دهند.

وی افزود: ما اکنون در وضعیت دفاع مقدس نیستیم. ما نه تنها با سال 57 قابل مقایسه نیستیم، بلکه با 3 سال قبل خود نیز قابل مقایسه نیستیم و توانمندی‌های انقلاب در طی سالیان گذشته رو به رشد بوده و تعطیلی نداشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اولین استراتژی ما در حوزه دریا افزایش بازدارندگی بوده است، تصریح کرد: دشمنان ما معترفند که ایران و انقلاب به توانمندی‌های بازدارنده خوبی دست یافته که همین بازدارندگی هرگونه اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران را از دشمنان گرفته است.

دریادار فدوی با تاکید بر اینکه دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که هرگونه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران ضررهای بیشتری نسبت به فایده‌اش خواهد داشت، به اهمیت خلیج فارس اشاره کرد و افزود: خلیج فارس با هر جای دنیا متفاوت است. آمریکایی‌ها این منطقه را منافع حیاتی امنیت ملی خود می‌دانند.

وی افزود: امروز دیگر قدرت نظامی آمریکا حرف اول را نمی‌زند. دیگر برای هیچ کشوری قابل قبول نیست آمریکا برای کنترل منطقه‌ای از توان نظامی استفاده کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه توان اقتصادی از مهمترین عوامل حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس است، گفت: آمریکایی‌ها استقرار در خلیج فارس را نیاز قطعی خود می‌دانند و از طرفی نیز با توانمندی فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران روبرو هستند که همین توانمندی‌ جمهوری اسلامی ایران آنها را به این نتیجه رسانده که آنها استراتژی خود را در دریا عوض کنند. آنها آگاه هستند یک ناو هواپیمابر که ممکن است هزاران میلیارد دلار نیز هزینه داشته باشد، ممکن است مورد اصابت موشک‌های شناورهای تندرو قرار بگیرند و این یعنی نابودی یک جزیره که برای هیچ کس قابل قبول نیست. بنابراین به دنبال استراتژی بهتری هستند.

دریادار فدوی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت رسانه‌های دیداری و شنیداری در افزایش بازدارندگی نیروهای مسلح، گفت: در همین مستندی که ساخته شد کارهای خوبی را دیدیم. مثلا همین تست موشکی که در رزمایش پیامبر اعظم (ص) انجام شد، در واقع یک موشک زیر آبی بود با سرعت 100 کیلومتر که با به تصویر کشاندن آن بهترین سلاح را می‌توانیم در اختیار بگیریم و آن سلاح رسانه در بازتاب دادن این دستاورد است.

کد خبر 232398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز