همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه برخی قصد سو استفاده از واژه نرمش قهرمانانه را دارند، گفت: امروز بحث اتمام حجت است یعنی وقتی دشمن و رقیب به مذاکره تمایل نشان می‌دهد، عقل می‌گوید شما اتمام حجت کنید و در چارچوب اصول و مبانی که دارید با دشمن و رقیب در حرکت دیپلماسی مسائل را در میان بگذارید.

حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با نرمش قهرمانانه گفت: آنچه که در این بیانات قابل توجه است دو کلمه نرمش و قهرمانانه است نرمش یعنی انعطاف و شرایطی که انسان دارای قدرت و گفتمان قوی در جهت مقابله با دشمن از خود درایت نشان دهد.

وی با بیان اینکه در تاریخ از اینگونه شیوه‌ها و رفتارها از رهبران الهی شاهد بودیم ادامه داد: رهبر معظم در کتابی که ترجمه فرمودند درباره صلح امام حسن(ع)این واژه را به کار بردند منتها برخی سو استفاده کردند و می‌خواهند شرایط کشور را با شرایط زمان امام حسن(ع) مقایسه کنند که این قیاس، قیاس مع الفارق است.

نماینده ولی فقیه در سپاه به تفاوتهای شرایط فعلی کشور با شرایط زمان امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: نکته اول اینکه در زمان امام حسن حاکمیت اسلامی بر عهده امام حسن نبود در حالی که در کشور ما حاکمیت اسلامی بر عهده ولی فقیه است.

حجت الاسلام سعیدی به تفاوت‌های دیگر زمان فعلی با زمان صلح امام حسن پرداخت و گفت: تفاوت دیگر اینکه در آن زمان مردم به بیراهه رفته بودند و همراه امام نبودند ولی اینجا مردم کاملا همراه هستند در زمان امام حسن(ع) اطرافیان و خواص در همراهی با امام دچار تردید و گسست بودند در حالی که امروز شاهدیم خواص به صورت تاثیر گذار همراه رهبر هستند.

وی به تبیین گفتمان نرمش قهرمانانه اشاره کرد و گفت: امروز بحث اتمام حجت است یعنی وقتی دشمن و رقیب به مذاکره تمایل نشان می‌دهد، عقل می‌گوید شما اتمام حجت کنید و در چارچوب اصول و مبانی که دارید با دشمن و رقیب در حرکت دیپلماسی مسائل را در میان بگذارید.حفظ اصول و مبانی مهم است و این روش در رفتار رهبران الهی سابقه داشته است در رفتار حضرت امام(ره) هم می‌دیدیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه به با بیان این جمله که مسئله دیگر اینکه اصول ما چه چیزی است، ادامه داد: تمام همت مسئولین این بوده که اصول حفظ شود در رفتار هسته‌ای چند مسئله مهم داریم و آن اینکه دنبال بمب اتم نبودیم و نیستیم ولی اصل غنی سازی برای ما مهم بوده هرچند حتی دنبال غنی سازی 20 درصد هم نبودیم ما برای راکتور تهران درخواست اورانیم 20 درصد دادیم که قبول نکردند به همین دلیل مجبور شدیم خودمان تولید کنیم.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: مسئولان خوب می‌دانند در هر دوره دو مسئله اهمیت دارد یکی ایستادگی پای اصول و نکته دیگر هوشیاری و هوشمندی همانطور که حضرت آقا فرمودند در یک کشتی انسان باید بداند رقیبش چه می‌خواهد و با چه کسی باید دست و پنجه نرم کند در واقع دیپلماسی با تقابل نظامی تفاوت دارد و نیاز به دقت و توجه بیشتر دارد.

کد خبر 232124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز