همشهری آنلاین: مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه برنامه‌ای برای دیدار روحانی و اوباما تنظیم نشده است، گفت: اما آمریکا از دیپلماسی در قبال ایران در جهت دستیابی به اهدافش استقبال می‌کند.

آمریکا

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه گاردین چاپ انگلیس کاخ سفید دری را برای دیدار شخصی و مستقیم میان باراک اوباما و حسن روحانی رییس جمهور جدید ایران، در هفته آینده در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وجود نشانه‌هایی مبنی بر تلاش قدرت‌های غربی برای ایجاد محدودیت در روابط دیپلماتیک تهران باز گذاشته است.

رییس جمهور آمریکا برنامه‌ریزی نکرده است که به صورت رسمی با روحانی دیدار کند، اما پیش‌بینی‌هایی مبنی بر دیدار احتمالی دو رییس جمهور در حاشیه نشست سازمان ملل در روز سه‌شنبه وجود دارد که این مساله می‌تواند به بهبود روابط دو کشور کمک کند.

بن رودز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره احتمال دیدار روحانی و اوباما گفت: واقعیت این است ما برنامه‌ای برای دیدار با روحانی تنظیم نکرده‌ایم اما همواره درهای ما به سوی دیپلماسی باز است اگر باور کنیم که چنین دیداری می‌تواند باعث پیشرفت اهداف ما شود. در مورد ایران هدف ما مشاهده ایرانی است که تعهدات بین‌المللی خود را درنظر گرفته باشد.

وی ادامه داد: مسائل موجود میان ایران و آمریکا یک موضوع نیست که تنها در یک بحث و گفت‌وگو به پایان برسد.

رودز اضافه کرد: آمریکا ممکن است براساس استقبال از دیپلماسی و یافتن راه‌حل صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران را نیز در حاشیه نشست سازمان ملل مورد توجه قرار داده و گفت‌وگوهایی در این باره انجام دهد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: دولت آمریکا هنوز بر این باور است که اکنون وقت ارائه راهکار دیپلماتیک برای جلوگیری ایران از گسترش سلاح‌های هسته‌یی با وجود اظهارات مقامات اسرائیلی مبنی بر اینکه زمان ارائه راه‌حلی از طریق گفت‌وگو به پایان رسیده، است.

کد خبر 231978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز