همشهری آنلاین: در جریان درگیری‌های صورت گرفته میان نیروهای القاعده و ارتش آزاد سوریه در منطقه استراتژیک اعزاز که منجر به محاصره این شهر توسط القاعده شد ۵ تن کشته و ۷ تن از افسران ارتش آزاد سوریه به همراه ۵۰ تن از شهروندان سوری دستگیر شدند.

درگیری‌های شدید بین القاعده و ارتش آزاد سوریه

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از سایت دی پرس، گزارش‌ها حاکی از آن است که درگیری شدیدی بین طرف‌های مخالف سوری بر سر کنترل شهر اعزاز در نزدیکی مرکز ترکیه که از نظر استراتژیک دارای اهمیت فوق العاده‌ای است رخ داد.

در همین گزارش‌ها آمده است این درگیری‌ها که بین ارتش آزاد سوریه و نیروهای القاعده رخ داد، تعداد زیادی کشته و نیروهای القاعده کنترل منطقه اعزاز را به دست گرفتند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ابواحمد، یک فعال سیاسی گزارش داد: نیروهای القاعده به طور کامل بر اعزاز مسلط شده‌اند و هم اکنون نیز کنترل ورود‌های این شهر را برعهده گرفته‌اند.

فعالان سیاسی سوری این درگیری‌ را شدیدترین درگیری از ابتدای بحران به وجود آمده در این کشور دانستند.

این درگیری‌ زمانی آغاز شد که گردان "داعش" القاعده قصد داشت یک پزشک اروپایی را از بیمارستانی در این شهر برباید، نیروهای القاعده پس از کنترل شهر اعزاز به سمت منطقه باب السلامه حرکت کردند. در این درگیری‌ مسئول اطلاع رسانی گردان "طوفان شمال"، عمردیاب حاجوله به همراه 6 تن دیگر دستگیر شد.

منطقه اعزاز از نظر استراتژیک اهمیت فوق العاده‌ای دارد چرا که در مسیر خطوط امدادی مرز ترکیه قرار گرفته است.

تنش‌های این دو طرف‌ درگیر طی ماه‌های گذشته شدت بیشتری به خود گرفته است.

عناصر گروه القاعده موفق به محاصره کامل پایگاه‌های ارتش آزاد سوریه و مراکز تجمع این شورشیان واقع در استان دیر الزور شدند.

این نیروها با پرتاب بمب به سمت پایگاه‌های ارتش آزاد سوریه و با استفاده از اسلحه‌ها و ماشین آلات سنگین مراکز تجمع این شورشیان را مورد هدف قرار دادند.

ساکنان استان الرقه از اقدامات القاعده در زیر پا گذاشتن حقوق بشر، شکنجه، کشتار و ربودن شهروندان و همچنین دستگیری کشیش "پاولو" از حدود یک ماه ونیم پیش شکایت کردند.

کد خبر 231683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز