همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده باید با محوریت ساکنان این بافت‌ها انجام گیرد، گفت: ساخت مسکن مهر در بافت‌های فرسوده و استفاده حداکثری از امکانات این مناطق یک استراتژی درست است.

عباس آخوندی

به گزارش مهر، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه ساخت مسکن مهر در بافت‌های فرسوده، اظهار داشت: بطور قطع استفاده حداکثری از امکانات بافت های فرسوده یک استراتژی درست است زیرا این بافت‌ها نه تنها خدمات زیربنایی دارند بلکه از سرمایه اجتماعی و فرهنگی بهره مند هستند، بنابراین افزایش ساخت و ساز ها در این بافت ها به نفع سرمایه گذاری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده مبین هویت و فرهنگ ملی ایران هستند، گفت: دستکاری در بافت‌های فرسوده باید با حفظ هویت شهری انجام شود و ما در جریان بازآفرینی این بافت‌ها باید به چگونگی حفظ جریان تاریخی آنها هم توجه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بافت های فرسوده عمدتا شهروندان سکونت دارند، افزود: مبنای کار اینست که نحوه اقدامات ما باید ضمن نوسازی بافت های فرسوده شهری به حفظ حقوق صاحبان این واحدها هم توجه شود.

آخوندی تصریح کرد: بنابراین عنصر اقدام کننده در بافت ها خود ساکنان هستند و ما به عنوان پشتیبان آنها عمل خواهیم کرد در واقع به سمتی می رویم که از تشکل ساکنان در احیای بافت ها استفاده کنیم و خدمات فنی و مهندسی را در اختیارشان قرار دهیم بدون آنکه دخالت گسترده در این بافت ها داشته باشیم.

وی در خصوص برنامه ریزی شهری برای احیای بافت های فرسوده، اظهار داشت: در تمام طرح های جامع و تفصیلی شهرها به این بافت ها توجه شده است اما در عمل این بافت ها تبدیل به پروژه های عملیاتی شده که دولت در آن مداخله می کند و حق انتخاب ساکنان حذف شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بنابراین نوسازی باید با تکیه بر همراهی، مشارکت و پیشتازی ساکنان باشد تا امکان زندگی بهتر برای ساکنان فعلی ایجاد شود نه اینکه ساکنان را از بافت ها بیرون کنیم.

کد خبر 231120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز