همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از ارائه گزارش دو مشاور خود درباره پروژه آزادراه تهران - شمال در هفته جاری خبر داد.

عباس آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین تصمیمات آزادراه تهران - شمال گفت: یک مشاور حقوقی و یک مشاور مالی را انتخاب کردم که قرار بود آخرین اخبار و گزارشات را درباره این پروژه تهیه و ارائه کنند.

وی افزود:‌ گزارش‌ نهایی در هفته جاری به من تحویل داده می‌شود که بر اساس آن می‌توانیم اقدامات و تصمیمات بعدی را اتخاذ کنیم.

به گزارش ایسنا، هشتم شهریور ماه وزیر راه در جریان بازدید خود از آزادراه تهران - شمال با مسئولان و مشاوران پروژه گفت‌وگو کرد و تصمیمات مرتبط با این فاز را به بررسی بیشتر در رابطه با عملکرد و ارائه گزارش نهایی موکول کرد.

بر این اساس کارشناسان و مشاوران آخوندی که به گفته خود افرادی معتبر و کارشناس هستند، در حال تهیه گزارش از وضعیت مالی و حقوقی این پروژه هستند.

آخوندی در روزهای ابتدایی آغاز وزارتش در وزارت راه، این‌که اصلی‌ترین مشکل پروژه آزادراه تهران - شمال را مسئله مالی و حقوقی عنوان و تاکید کرد: این پروژه طی دوران مدیریتم به سر انجام خواهد رسید.

به گفته وی ساخت قطعات دو و سه این آزادراه چهار قطعه‌ای هنوز شروع نشده و قرارداد آن نیز منعقد نشده است و تا زمانی که تکلیف کل پروژه از جهت فنی و حقوقی با بنیاد مستضعفان و دولت روشن نشود اساسا شروع کردن فاز دوم و سوم تعمیق مشکل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، اولین قرارداد آزادراه 120 کیلومتری تهران - شمال در سال 75 بین وزارت راه و ترابری و بنیاد مستضعفان منعقد شده اما هنوز تکمیل نشده است.

عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تهران - شمال که تهران را به شهرستانک متصل می‌کند 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به گفته مسئولان مربوطه اتمام این فاز منوط به دریافت مابقی هزینه پیش‌بینی شده است که در صورت تامین دریافت اعتبار مورد نیاز این قطعه طی 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این قطعه 23 کیلومتری 60 کیلومتر از مسیر کنونی تهران تا چالوس را کوتاه می‌کند.

قطعه دوم و سوم این آزادراه نیز هنوز تعیین تکلیف نشده است و فقط قطعه چهارم آن که مرزن‌آباد را به چالوس متصل می‌کند تکمیل شده و از بهار امسال زیر بار ترافیک رفته است.

کد خبر 233303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز