همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی ضمن مخالفت تلویحی با افزایش وام خرید مسکن از تدوین آئین‌نامه‌ صندوق‌های پس‌انداز مسکن تا آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: بازار مسکن رونق می‌گیرد.

تسنیم نوشت: عباس آخوندی در حاشیه نشست مدیران نهادهای مالی با موضوع تامین منابع مالی پروژه‌های حمل‌ونقل و مسکن، افزود: لازمه ورود بخش خصوصی به‌صورت گسترده در حوزه حمل‌ونقل و ساختمان این است که علامت روشنی به این بخش بدهیم که آن هم رفع نگرانی‌های فعالان بخش خصوصی است.

وی با بیان این‌‌که ارزیابی بسیار مثبتی از مشارکت بخش خصوصی و دولت دارم، تصریح کرد: خصوصی‌ها می‌توانند به دولت اعتماد کنند و این یک نکته بسیار مثبت است.

وی با تاکید بر این‌که بسته‌هایی در بخش‌های حمل‌ونقل و ساختمان به بخش خصوصی پیشنهاد خواهد شد، بیان کرد: خوشبختانه بازار سرمایه ایران بازار بسیار خوبی استف ابزارهای مالی مانند صکوک و صندوق‌های زمین و ساختمان تعریف شده و فکر می‌کنم به کمک بخش خصوصی بخش عمده‌ای از نوسازی ناوگان، توسعه زیرساخت‌ها و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل هوایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره این‌که نشست اخیر با بخش خصوصی فقط آغاز برای یک گفت‌وگو بود، گفت: برآیند این گفت‌وگوها باید این باشد که یک سرمایه‌گذاری گسترده در بخش حمل‌ونقل صورت گیرد و گام بزرگی برای خروج از رکود تورمی کنونی برداشته شود.

آخوندی با بیان این‌که اشتغالزایی و درآمد برای مردم رهاورد چنین برنامه‌ای است در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرداخت تسهیلات خرید مسکن، افزود: اساسا با دخالت دولت در رابطه با تسهیلات مسکن موافق نیستم و باید امکان تشکیل انواع صندوق‌های پس‌انداز مسکن توسط همه بانک‌ها را ایجاد کنیم.

وی ایجاد رقابت در جهت کسب رضایت بیشتر سپرده‌گذاران را یکی از نتایج تشکیل صندوق‌های پس‌انداز دانست و تاکید کرد: البته نمی‌خواهم در کار بانک مرکزی دخالت کنم و قاعدتا بحث‌هایی است که باید با این بانک انجام شود. اما مطمئنم بانک مرکزی با متنوع شدن صندوق‌های پس‌انداز برای گسترش حوزه مسکن و صنعت ساختمان موافقت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در خصوص زمان راه‌اندازی صندوق‌های پس‌انداز مسکن، گفت: آئین‌نامه‌های این صندوق‌ها با کمک بانک مرکزی تنظیم می‌شودو تا 2 ماه آینده اطلاع‌رسانی لازم در این‌باره صورت می‌گیرد.

آخوندی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات پیش آمده برای برخی از متقاضیان مسکن مهر، افزود: چنین موردی به بنده گزارش نشده است و به‌طور کلی هیچ یک از فرآیندهای طرح مهر تغییر نکرده و متوقف نشده است. کسانیکه مشکلی در این زمینه دارند به همان مراجع قبلی مراجعه کنند.

وی با پیش‌بینی رونق بازار مسکن در آینده‌ای نزدیک در خصوص مشکلات تعاونی‌های مسکن نیز گفت: تعاونی‌های بخش خصوصی هیات مدیره دارند و باید مشکلات احتمالی را حل و فصل کند، اما اگر مسئله‌ای نیز وجود دارد این تعاونی‌ها باید به وزارت تعاون مراجعه کنند.

کد خبر 230663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز