همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه مقرر شد ۱۰۰ درصد پروازهای عمره امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود، گفت: به دلیل کمبود اعتبار، ترمینال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره) تا ۹ سال دیگر هم تکمیل نمی شود.

محمود رسولی‌نژاد ‌

به گزارش مهر، محمود رسولی‌نژاد ‌در نشستی خبری در خصوص عملیات اعزام زائران حج تمتع در سال جاری، گفت: پروازهای حج تمتع امسال از 17 فرودگاه کشور انجام می‌شود و تمامی ترمینال ها و سالن‌های پروازی فرودگاه مهرآباد برای انجام عملیات حج آمادگی کامل دارند.

مدیرعامل شرکت فروگاه های کشور با اشاره ایکه 34 هزار مترمربع در ترمینال‌های شماره یک، سه و پنج مهرآباد به عملیات حج تمتع اختصاص یافته است، بیان کرد: کل پروازهای عمره سال گذشته 206 پرواز بود که تأخیر مازاد بر 30 دقیقه آن 12 هزار دقیقه بود که با احتساب رقم بالای پروازها، این تأخیرات بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: ترمینال زیارتی فرودگاه امام (ره) با 54 هزار مترمربع تاکنون 16 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با این اعتبار بودجه‌ای ناچیزی که به آن اختصاص می‌یابد، بعید می‌دانم تا 9 سال دیگر هم تکمیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استقبال از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه فروگاه امام (ره)، بیان کرد: پلیس به دلیل ترافیک بالای مراسم بدرقه و همراهی مردم خواستار بود، این پروازها در فرودگاه امام انجام شود بنابراین مقرر شد 100 درصد پروازهای عمره امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود.

رسولی نژاد با اشاره به فرود هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه عربستان، گفت: به همین دلیل در بخشی از فرودگاه‌های کشور پرواز حج نداریم، زیرا هواپیمای پهن پیکر نمی‌تواند از آن فرودگاه ها پرواز داشته باشد.

وی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه 2 تا 3 پرواز تمتع از فرودگاه‌ها انجام می‌شود و به ایرلاین‌های دست‌اندرکار اعلام شده است تا هواپیمای جایگزین داشته باشند ضمن آنکه امسال هم 50 درصد عملیات جابجایی حجاج توسط دو ایرلاین ماهان و ایران‌ایر و 50 درصد توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌شود.

کد خبر 229458
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز