گروه شهری: خط ۱۱سامانه اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه صدر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود این خط سامانه اتوبوس‌های تندرو به یکی از مهم‌ترین و پرمسافرترین خطوط این شبکه تبدیل شود چرا که ضمن عبور از نقاط مهم و پرتردد شهر با چند خط اتوبوس‌های تندرو (BRT) تقاطع خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود این خط سامانه اتوبوس‌های تندرو به یکی از مهم‌ترین و پرمسافرترین خطوط این شبکه تبدیل شود چرا که ضمن عبور از نقاط مهم و پرتردد شهر با چند خط اتوبوس‌های تندرو (BRT) تقاطع خواهد داشت.با بهره‌برداری از این خط، روند استفاده از خطوط تندرو وارد فاز دوم اجرا می‌شود. در فاز نخست، 10خط برای اتوبوس‌های تندرو طراحی شده بود که با افتتاح خط تندرو بزرگراه امام علی از مینی‌سیتی تا دولت‌آباد، خطوط ده‌گانه تکمیل و فاز نخست به پایان می‌رسد.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این‌باره اظهار کرد: در فاز اول، خط11 از بلوار ارتش وارد بزرگراه امام علی و بزرگراه شهید صدر می‌شود و تا پارک‌وی ادامه خواهد یافت. سنندجی با تأکید براینکه در فاز دوم نیز این خط تا میدان پونک ادامه خواهد یافت، گفت: در فاز نخست خط 11اتوبوس‌های تندرو با خطوط 4و 9این سامانه تقاطع خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های احداث این خط در مسیر بلوار ارتش، بزرگراه امام علی و بزرگراه شهید صدر در حال آماده‌سازی‌ و مطالعات فاز دوم پروژه نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه همچنین عملیات ساخت سکوی ایستگاه‌های خط 11در دست اجراست، گفت: احداث خطوط اتوبوس‌های تندرو در تهران تجربه‌ای بسیار موفق بوده و این خطوط توانسته‌اند نقش مهمی را در جابه‌جایی‌های پایتخت ایفا کنند که امید است هرچه سریع‌تر با احداث چند خط جدید، شبکه اتوبوس‌های تندرو در تهران تکمیل شود.

کد خبر 229279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز