گروه شهری: ۱۳۹دستگاه اتوبوس دوکابین جدید در حال ورود به شهر تهران است.

به گزارش همشهری، اوایل مرداد‌ماه گذشته طی مراسمی با حضور محمدباقر قالیباف بیش از 160دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه شد. در همان روز شهردار تهران وعده افزایش تعداد اتوبوس‌های جدید تا مرز 300دستگاه را داد و گفت: در مهرماه با درنظر گرفتن اضافه شدن 300دستگاه اتوبوس در مجموع بیش از 600هزار نفر به ظرفیت اتوبوسرانی افزوده خواهد شد.

همچنین دراین باره پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه سری جدید اتوبوس‌های دوکابین در حال انتقال به سمت پایتخت است، گفت: قرار داد خرید 300دستگاه اتوبوس دوکابین خارجی منعقد شده بود که از محل این قرارداد 161دستگاه اتوبوس اوایل مرداد‌ماه گذشته وارد ناوگان شد و 139دستگاه اتوبوس باقیمانده نیز هم‌اکنون در حال ترخیص از گمرک و حمل به سمت تهران است.
به گفته سنندجی از هفته گذشته حمل سری جدید اتوبوس‌های دوکابین به سمت تهران آغاز شده و تاکنون 55دستگاه از این اتوبوس‌ها به پایتخت رسیده ‌است.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های جدید از استانداردهای روز دنیا برخوردار بوده و امکانات رفاهی و ایمنی مناسب در آنها تعبیه شده است، افزود: در تلاشیم تا پایان هفته جاری تمامی اتوبوس‌های باقیمانده به تهران منتقل شود تا هرچه سریع‌تر فعالیت خود را در ناوگان آغاز کند. بنابراین گزارش اولویت به کارگیری سری جدید اتوبوس‌های دوکابین خط 9سامانه تندرو در مسیر بزرگراه امام علی(ع) و همچنین خط 8سامانه اتوبوسرانی تندرو (BRT) خواهد بود، همچنین با ورود این سری از اتوبوس‌ها نسبت به تقویت و نوسازی ناوگان سایر خطوط اتوبوس‌های تندرو اقدام خواهد شد.

کد خبر 235756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز