همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تعداد اتوبوس‌های فعال در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را شش هزار و ۵۸۴ دستگاه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سهم شرکت واحد اتوبوسرانی بیش از ۲۳ درصد در جابجائی سفرهای روزانه شهر تهران است.

به گزارش تهران سما، پیمان سنندجی با بیان این مطلب گفت: در راستای رسیدن به یک سیستم اتوبوسرانی کارا چهار گام اساسی یعنی طراحی شبکه خطوط متناسب با تقاضا، تدوین زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها، تخصیص بهینه ناوگان به خطوط و تخصیص بهینه خدمت‌رسانان در این حوزه را در سرلوحه عملکرد خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای شش هزار و 584 دستگاه اتوبوس است که از این تعداد دو هزار و 561 دستگاه در بخش عمومی و 423 دستگاه در بخش خصوصی فعال هستند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی توانسته یاری‌رسان شرکت واحد اتوبوسرانی در تهران باشد، گفت: ممیزی دوره‌ای شرکت‌های خصوصی صورت گرفته به گونه‌ای که تعداد شرکت‌ها از 24 به 18 شرکت کاهش یافته و رتبه‌‌بندی شرکت‌های خصوصی به صورت دوره‌ای ادامه دارد.

سنندجی ادامه داد: در حال حاضر سهم شرکت واحد اتوبوسرانی بیش از 23 درصد در جابجایی سفرهای روزانه شهر تهران است که با ورود اتوبوس‌های جدید و بهره‌برداری از خطوط جدید اتوبوس‌های تندرو این سهم افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، در تلاش هستیم که علاوه بر توسعه کمی ناوگان اتوبوسرانی، توسعه کیفی ناوگان و سطح خدمات‌رسانی را محقق کنیم که در این راستا و برای رسیدن به یک سیستم اتوبوسرانی کارا چهار گام اساسی یعنی طراحی شبکه خطوط متناسب با تقاضا، تدوین زمانبندی حرکت اتوبوس‌ها، تخصیص بهینه ناوگان به خطوط و تخصیص بهینه خدمت‌رسانان در این حوزه را در سرلوحه عملکرد خود قرار داده است.

کد خبر 227215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز