گروه شهری: با تکمیل شبکه خطوط اتوبوس‌های تندرو (بی‌آرتی) روزانه ۳میلیون مسافر با استفاده از این مدل حمل ونقلی جابه‌جا خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه خطوط اتوبوس‌های تندرو تنها ۳درصد از شبکه خطوط اتوبوسرانی پایتخت را تشکیل می‌دهد گفت: اما با همین میزان کم توانسته‌ایم ۴۰درصد از جابه جایی‌ها را انجام دهیم. پیمان سنندجی گفت: ۲۲درصد اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یعنی ۱۴۲۵دستگاه اتوبوس در خطوط تندرو مشغول به‌کار هستند و ۵۱۵۹دستگاه اتوبوس (۷۸درصد کل ناوگان) نیز در سایر خطوط فعالیت دارند با وجود این شاهد آن هستیم که اتوبوس‌های خطوط تندرو ۴۰درصد از جابه جایی‌های اتوبوسرانی را برعهده دارند.

وی با تأکید براینکه خط ۸اتوبوس‌های تندرو (حدفاصل ترمینال جنوب تا پایانه خاوران) که اخیرا به بهره‌برداری رسیده با استقبال بسیار چشمگیر شهروندان مواجه شده، گفت: با بهره‌برداری از خطوط ۸ و ۹سامانه اتوبوس‌های تندرو میزان جابه جایی‌های خطوط بی‌آرتی به ۲.۵میلیون نفر در روز می‌رسد که با احداث خط ۶و تکمیل این شبکه پیش‌بینی می‌شود، شبکه خطوط اتوبوس‌های تندرو روزانه بتوانند ۳میلیون جابه‌جایی را در پایتخت محقق کنند.

سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه خطوط بی‌آرتی در تهران حدود ۱۲۰کیلومتر است گفت: با احداث ۲خط جدید طول این شبکه به حدود ۱۸۶کیلومتر خواهد رسید و در مجموع ۱۰خط اتوبوس‌های تندرو به شهروندان در تهران خدمات رسانی خواهند کرد. به گفته وی، احداث و توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو در تهران تجربه‌ای بسیار موفقیت آمیز بود و این خطوط توانستند نقش بسزایی در کاهش ترافیک و تسهیل ترددهای پایتخت کشورمان داشته باشند.

کد خبر 226139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز