گروه شهری: امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران از خط 8 سامانه اتوبوس‌های تندرو به‌طول بیش از 7 کیلومتر بهره‌برداری خواهد شد.

اتوبوسرانی

به گزارش همشهری در این مراسم 161 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید با ظرفیت جابه‌جایی 258هزار نفر به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد. در این‌باره پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه به همشهری گفت: غیر از این 161دستگاه اتوبوس حدود 140دستگاه دیگر بعد از ‌ماه مبارک رمضان از گمرک بندرعباس ترخیص و به چرخه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد.

به گفته سنندجی تا اواسط مرداد‌ماه و ورود 300دستگاه اتوبوس تندرو به ناوگان اتوبوسرانی، ظرفیت جابه‌جایی مسافر توسط این وسیله نقلیه به بیش از 2.5میلیون نفر در روز افزایش خواهد یافت. وی ضمن اشاره به قیمت حدودا یک میلیارد تومانی هر اتوبوس تندرو تأکید کرد: این تعداد اتوبوس تماما با هزینه شهرداری تهران و بدون کمک دولت تأمین شده است. همچنین شهرداری تهران تلاش دارد کار واردات 400دستگاه اتوبوس دوکابین دیگر را دنبال کند و هم‌اکنون تشریفات مالی آن در حال پیگیری است. سنندجی اظهار امیدواری کرد درصورت رفع موانع فاینانس این تعداد اتوبوس تا پایان سال به خطوط اتوبوسرانی تندرو افزوده شود. سنندجی در بخش دیگری از مصاحبه‌خود به راه‌اندازی خط 8 اتوبوس‌های تندرو اشاره کرد و گفت: این خط از پایانه خاوران تا آزادی ادامه دارد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین گفت: تعداد خطوط اتوبوس‌های تندرو تا 10 خط قابل افزایش است که خط9 آن به طول 32کیلومتر در بزرگراه امام علی(ع) و خط6 نیز در طبقه دوم نیایش - صدر احداث خواهد شد.

همچنین سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره بهره‌برداری از خط 8 اتوبوسرانی تندرو اظهار داشت: این خط با خط3 بی‌آرتی در پایانه خاوران و خط 4 بی‌آرتی در پایانه جنوب متقاطع بوده و تبادل سفر خواهد داشت و در آینده نیز خط 9 بی‌آرتی به این دو خط تبادلی اضافه خواهد شد. وی با اشاره به اینکه خط 8 بی‌آرتی علاوه بر 2 ایستگاه مبدأ و مقصد در پایانه جنوب و پایانه خاوران، در طول مسیر نیز 4 ایستگاه دارد، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها در خیابان‌های فداییان اسلام، 17شهریور و نیز شهرک‌های شاهد و شهید بروجردی واقع شده‌اند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خط مذکور در محور بزرگراه بعثت و در محدوده مناطق 15 و 16 واقع شده، تصریح کرد: با توجه به بافت خاص جمعیتی محله‌هایی که این خط از آنها عبور می‌کند، طرح سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس براساس معماری اسلامی - ایرانی طراحی شده و نمای ستون‌ها به شکل آجر و با رنگ متناسب با طرح، اجرا شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های به‌کار گرفته شده در این خط به‌صورت کامل با پول مردم تهران خریداری شده و دولت حتی یک ریال بابت خرید آنها به شهرداری کمک نکرده، اظهار کرد: امیدواریم دولت آینده به موضوع توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم این کلانشهر توجه کرده و آن را در اولویت اقدامات خود قرار دهد.

کد خبر 223793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز