شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با آیین اختتامیه بخش در آسمان ولایت (عترت) بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، یک استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر حفظ و حراست از مفاهیم ارزشمند قرآن در جامعه از حاضران و بازدیدکنندگان نمایشگاه درخواست کرد تا قرآن را علی وار فرا گرفته و مفاهیم آنرا به دقت در تمامی ابعاد زندگی خود به کار گیرد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این نشست که با استقبال پرشور خانواده ها و مردم قرآن دوست همراه بود، آیت الله قائم مقامی استاد حوزه و استاد دانشگاه در سخنانی با اشاره به نقش قرآن و آموزه های آن در کاهش آسیب های اجتماعی پیوند خانواده و استحکام بنیان آن گفت: برای اینکه به ابعاد گوناگون و گسترده این کتاب آسمانی پی ببریم بهتر است قرآن را در ابعاد زندگی حضرت علی(ع) مطالعه و مشاهده کنیم.

به باور این استاد دانشگاه حضرت علی (ع) معنای واقعی تفسیر قرآن بودند و هر لحظه از زندگی این بزرگوار با قرآن و آموزه های آن مأنوس بود و این موضوع در تمام زندگی این حضرت و خانواده شان جاری بود.

آیت الله قائم مقامی اظهارداشت: این روزها در جامعه شاهد بروز آسیب های مختلفی در حوزه اخلاق و آسیب های اجتماعی هستیم در صورتی که برای تمامی این آسیب ها در قرآن راهکارهای عملی و علمی وجود دارد. راهکارهایی که حضرت علی (ع) هم در زمان خلافت خود آنها را اجرایی می کردند.

به گفته این استاد اخلاق این روزها شاهد تفاسیر گوناگون و متفاوتی از آیات و روایات قرآنی در جامعه هستیم که در برخی موارد این تفاسیر با اصل و اساس آیه ها تفاوت چشمگیری دارد، در صورتی که در یک جامعه اسلامی باید تمامی تفاسیر از آیات و روایات قرآن به صورت دقیق با کار کارشناسی و ساعت ها تحقیق و پژوهش به دست آید.

در پایان سخنان این استاد دانشگاه جلسه پرسش و پاسخ مردمی پیرامون فعالیتهای بخش در آسمان ولایت و سیر و سلوک حضرت علی(ع) در استفاده از مفاهیم قرآنی در زندگی با حضور بازدیدکنندگان و علاقه مندان به قرآن برگزار شد.

کد خبر 225733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز