یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اختراع و نمایش عمومی دستگاههایی برای ختم قرآن جمعی به روش دیجیتال یکی از حاشیه های جذاب بیست و یکمین نمایشگاه قرآن است.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، دستگاه ختم قرآن دیجیتالی توسط یک زوج ایرانی اختراع شده است که قابلیت شمارش و ارائه شماره براساس برنامه تنظیم شده برای دستگاه را دارد و می‌تواند براساس برنامه ای که کاربر به آن می دهد به صورت هوشمند شماره صفحه و یا شماره حزب و جزء قرآن را در اختیار افراد قرار دهد.

علی گودرزی مخترع این دستگاه در توضیحاتی درباره عملکرد دستگاه می گوید: این دستگاه همانند دستگاه‌های شمارنده بانک‌ها و مراکز تجاری کار می‌کند اما تفاوت آن در ارائه شماره آیه، حزب و جزء قرآن برای یک ختم قرآن است.

وی می‌افزاید: طریقه کار این دستگاه به این صورت است که پس از نصب در جایگاه‌های مشخص و تبلیغ برای طرح ختم قرآن علاقمندان می توانند براساس برنامه تنظیم شده آیه موردنظر خود را از دستگاه دریافت کنند و براساس آیه صفحه مشخص شده قرآن را پیدا کرده و به قرائت بپردازند.

به گفته این جوان مخترع این سیستم می تواند در تمامی سازمان ها و دستگاههای اجرایی به کار گرفته شود و در ماههای ویژه مانند ماه رمضان که جلسات ختم قرآن افزایش پیدا می کند کاربرد ویژه ای هم خواهد داشت.

به باورگودرزی استفاده فراگیر از این دستگاه می تواند زمینه های لازم را برای ترویج هر چه بهتر و بیشتر مفاهیم قرآنی فراهم کنند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 14 تیرماه تا13 مرداد به مدت یک ماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران همه روزه از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 24 و روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر 223119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز