چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: بزرگ‌ترین رخداد قرآنی کشور در سطح داخلی و بین‌المللی همه ساله در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 امسال نیز بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 14تیرماه در مصلای امام خمینی(ره) کار خود را آغاز می‌کند و به‌مدت یک‌ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد صبح دیروز در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با اشاره به گشایش این دوره از نمایشگاه گفت: مراسم آغاز به‌کار این نمایشگاه با حضور رئیس دولت دهم یعنی دکتر احمدی‌نژاد و پایان آن با حضور رئیس دولت یازدهم یعنی دکتر روحانی خواهد بود و این رویداد به نوعی می‌تواند پیوندی بین 2ریاست‌جمهوری و 2دولت باشد.
حسینی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «سبک زندگی قرآنی» یادآور شد: خوشحالیم که آغاز مسئولیت ما با نمایشگاه قرآن و پایان آن نیز با این رویداد مهم مواجه شده است. رویکرد امسال نمایشگاه با توجه به مطالبات و سؤالات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی بحث سبک زندگی با تکیه به مبانی قرآنی است و ما بر این باوریم که اگر بخواهیم تمدن‌ساز باشیم، راه ورود آن این است که سبک زندگی ما قرآنی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه قرآن تهران را یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهان اسلام برشمرد و با اشاره به ارائه محصولات قرآنی با کیفیت بالا در بخش‌های مختلف این نمایشگاه تصریح کرد: بیست و یکمین نمایشگاه قرآن از 14تیر تا 13مرداد (مطابق با 26شعبان تا 26‌ماه مبارک رمضان) برگزار می‌شود که در مقایسه با دیگر نمایشگاه‌ها بلندمدت‌ترین نمایشگاه محسوب می‌شود. همچنین چند روز بعد از برپایی آن، نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز راه‌اندازی می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند سفر قرآنی را با فضای مجازی تجربه کرده و با محصولات فرهنگی هنری قرآن آشنا شوند.

وی در ادامه از وجود 40 بخش متنوع در نمایشگاه قرآن خبر داد و در توضیح برخی از بخش‌های بیست و یکمین نمایشگاه قرآن گفت: بخشی از نمایشگاه به حوزه کودکان و نوجوانان اختصاص پیدا کرده که علاوه بر ارائه محصولات قرآنی سعی شده است برای روزه اولی‌ها برنامه خاصی ترتیب داده شود. همچنین مشاوره‌های قرآنی در حوزه عقاید، فقه، تربیتی، خانوادگی و غیره ارائه می‌شود و هنرمندان در بخش‌های مختلف با موضوعات قرآنی به‌ویژه در سبک زندگی آثار خود را ارائه خواهند کرد. در نمایشگاه امسال بخشی به معرفی الگوهایی در سبک زندگی از علمای معاصر نظیر مرحوم آیت‌الله مجتهدی، آیت‌الله مجتبی تهرانی، آیت‌الله حق شناس و آیت‌الله خوشوقت اختصاص داده شده است.

کد خبر 221536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز