همشهری آنلاین: آنجلینا ایخهورست سفیر اتحادیه اروپا در لبنان دیروز با عمار الموسوی مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان دیدار کرد.

نماینده اتحادیه اروپا با عضو ارشد حزب الله دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، مسئول روابط عمومی حزب‌الله لبنان گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند هم ما را محکوم کند و هم دست دوستی به سمت ما دراز کند.

موسوی در این دیدار مراتب رد تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی این حزب در لیست ترور را به وی ابلاغ کرد و گفت که این اقدام پیامدهایی دارد و با آن محترمانه برخورد نخواهد شد.

موسوی بعد از این دیدار که در مرکز روابط بین‌الملل حزب الله لبنان برگزار شد، تاکید کرد: حزب‌الله این تصمیم را تسلیم شدن اتحادیه اروپا در برابر دیکته‌های آمریکا و صهیونیست‌ها می‌داند و دلیل آن هم این است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این اقدام را یک دستاورد دیپلماتیک برای اسرائیل می داند، این در حالی است که تا کنون از هیچ مقام اروپایی نشنیده ایم که از نتانیاهو بخواهد که در این زمینه نظر ندهد.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا نمی‌تواند با یک دست ما را محکوم کند و دست دیگرش را برای دوستی به سمت ما دراز کند؛ ما از ایخهورست خواستیم تا اتحادیه اروپا این تصمیم را لغو کند، چرا که آن را اهانتی به همه کسانی می‌دانیم که به مقاومت ایمان دارند، این عده تنها از میان ملت لبنان نیستند.

موسوی تاکید کرد که ایخهورست در این دیدار اعلام کرد که منظور از این اقدام تاثیر گذاشتن بر مواضع حزب‌الله لبنان و سیاست های این حزب است، اما این موضوع نه در گذشته روی داده و نه در حال و آینده صورت خواهد گرفت. اروپایی ها همچنین نمی‌خواهند که به جایی برسند که تمامی خطوط ارتباطاتی خود با حزب‌الله را قطع کنند.

ایخهورست نیز بعد از این دیدار گفت که تصمیم اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست ترور هیچ تحرک یا حمله ای از دولت‌های دیگر حتی اسرائیلی‌ها علیه لبنان را توجیه نمی‌کند، این اقدام یک پیام سیاسی به شاخه نظامی حزب بوده است.

وی افزود: این اقدام همکاری‌های ما با لبنان و کمک‌های اتحادیه اروپا را به عنوان شریک اتحادیه اروپا قطع نمی‌کند و ما به این شراکت پایبند هستیم.

ایخهورست همچنین با محمد فنیش وزیر مشاور در امور توسعه اداری دولت پیشبرد امور لبنان دیدار کرد، ایخهورست بعد ازاین دیدار گفت که این دیدار در راستای دیدارهایی است که با مقامات لبنانی انجام می‌دهد.

وی در مورد تصمیم اتحادیه اروپا گفت که این تصمیم را با فنیش مورد بررسی قرار داده و سیاست اتحادیه در ادامه همگرایی و همکاری با تمامی گروه‌های سیاسی لبنان و ادامه کمک‌های مالی و اقتصادی به این کشور را به اطلاع وی رسانده است.

کد خبر 224612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز