جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: کارگر جنایتکار که به‌خاطر یک شوخی ساده، 2نفر را به قتل رسانده بود، به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود.

عصر 17اردیبهشت سال گذشته مأموران کلانتری 134شهرک غرب در جریان جنایتی در این منطقه قرارگرفتند و راهی محل حادثه شدند. جنایت در اتاقی 12متری در زیرزمین یک ساختمان مسکونی رخ داده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که 2جوان 20و 30ساله که با هم نسبت فامیلی داشتند بر اثر ضرب و جرح و خفگی به قتل رسیده‌اند.

به‌هم ریختگی وسایل اتاق حکایت از این داشت که قربانیان پیش از مرگ با قاتل درگیر شده بودند و احتمالا اموالی نیز از آنجا سرقت شده است. به‌دنبال این حادثه تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با دستور بازپرس جنایی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. تحقیقات نشان می‌داد که قربانیان اقدام به اجاره کردن 2مغازه سوپرمارکت در منطقه شهران و سعادت‌آباد کرده و اتاق محل جنایت را نیز برای استراحت کرایه کرده بودند. آنها 20روز پیش از حادثه، از طریق انتشار آگهی کارگر جوانی را برای کار کردن در یکی از مغازه‌ها استخدام کرده بودندکه وی پس از جنایت به طرز مرموزی ناپدید شده بود.

این پسر 25ساله که ابوالفضل نام داشت از شهرستان به تهران آمده بود و با قربانیان در همان اتاق 12متری زندگی می‌کرد. مأموران در تجسس‌های بعدی دریافتند که وی پس از فرار 8دفترچه حساب بانکی متعلق به یکی از مقتولان را به سرقت برده است به همین‌خاطر این کارگر جوان به‌عنوان مظنون اصلی قتل‌ها تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا اینکه مشخص شد وی پس از جنایت به بانک رفته تا از حساب مقتول پول برداشت کند اما در نقشه خود ناکام مانده است.

تجسس‌ها برای دستگیری کارگر فراری آغاز شد تا اینکه مأموران مخفیگاه وی را در یکی از استان‌های شمال شرقی کشور شناسایی و او را بعد از 2‌ماه فرار دستگیر کردند. وی در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست اما وقتی مأموران پیراهن خون آلود وی را پیدا کردند چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید. وی گفت: شب حادثه، مهدی(یکی از قربانیان) با من شوخی کرد و از آنجا که با لحن بدی با من حرف زد عصبانی شده و با او درگیر شدم.

در همین لحظه امیر از خواب بیدار شد و به طرفداری و حمایت از مهدی پرداخت. من که از دست هردوی آنها عصبانی شده بودم در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و با میله آهنی به سر آنها کوبیدم. بعد از قتل با برداشتن دفترچه حساب‌های یکی از آنها فرار کردم. بعد از اظهارات این مرد و انجام تحقیقات تکمیلی، برای وی قرار مجرمیت صادر شد و قاضی اظهارنظر دادسرای جنایی تهران نیز کیفرخواست این پرونده را صادر کرد. بدین‌ترتیب پرونده متهم به اتهام 2فقره قتل به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا کارگر جنایتکار به‌زودی پای میزمحاکمه برود.

کد خبر 222872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز