یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی که 15 سال پیش نوجوانی 14 ساله را به طرز فجیعی به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

سردار حیدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد قتل عمد در اردیبهشت‌ماه سال 77 در شهر «وحدتیه» از توابع دشتستان به پلیس اطلاع داده شد و همزمان با آن تحقیقات برای شناسایی متهم یا متهمان به قتل نوجوان 14 ساله به هویت «ر - چ» آغاز شد. اما متاسفانه تحقیقات ماموران نتیجه‌ نداشت.

وی با بیان اینکه در طول این مدت رسیدگی به این پرونده و انجام تحقیق برای دستگیری متهم به قتل همچنان ادامه‌داشت، اظهارکرد: سرانجام چندی پیش در اجرای طرح ارتقای امنیت، یکی از اشرار سابقه‌دار وحدتیه به هویت «الف - ع» دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اعترافات متهم، خاطرنشان کرد: متهم در اعترافاتی که از جرایم متعدد خود داشت، به یک مورد قتل نوجوان 14 ساله در 22 اردیبهشت ماه سال 77 اعتراف کرد که با توجه به اینکه ماموران از مفتوح بودن پرونده قتل نوجوانی در 15 سال پیش در همین منطقه اطلاع داشتند، اقدام به تطبیق آن کردند.

عباس‌زاده با بیان اینکه تحقیقات ماموران نشان داد که عامل قتل نوجوان 14 ساله در 15 سال پیش، متهم دستگیر شده است گفت: این متهم در اعترافات خود ضمن پذیرش ارتکاب قتل، مدعی شد که با برادر مقتول بر سر زمین فوتبال درگیر شده و چون در آن زمان توانایی مقابله با وی را نداشته، به قصد انتقام‌گیری نقشه قتل برادر 14 ساله‌اش را کشیده است.

وی با بیان اینکه متهم پس از طرح نقشه قتل، در فرصتی مناسب به این نوجوان 14 ساله پیشنهاد داد که با یکدیگر به سرقت کبوتر از یکی از خانه‌های شهرستان وحدتیه بروند، اظهار کرد: پس از پذیرش این پیشنهاد متهم به همراه مقتول به مقابل خانه‌ای رفته و از وی خواسته تا منتظر بماند که کبوترها را سرقت کند و با یکدیگر فرار کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: متهم در اظهارات خود مدعی شد که به آن خانه نرفته و پس از دورزدن محل، به مقتول اعلام کرده که فرار کند و هر دو پس از طی مسیری به مقابل پلی رسیده و متوقف شدند.

عباس‌زاده با اشاره به وقوع جنایت در مقابل پل، اظهارکرد: متهم در نزدیکی پل، چهار ضربه چاقو را از ناحیه پشت و پهلو به این نوجوان 14 ساله وارد کرده و پس از آن در بالاسر وی مانده تا از مرگش مطمئن شود.

به گفته وی، پس از آن متهم به نزد اهالی رفته و با گرفتن یک بیل، جنازه «ر - چ» را در همان اطراف دفن می‌کند، اما کم بودن عمق دفن سبب می‌شود که پس از گذشت 20 روز، جنازه این نوجوان کشف شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به دیگر جرایم مرتکب شده از سوی متهم گفت: وی در اظهارات خود به مشارکت در قتل فردی اهل وحدتیه به نام «م - ش» در سال 89، سرقت مسلحانه از مرغداری در سال 91، همدستی با سارقان مسلح بانک ملی شبانکاره در سال 91، همدستی با شروری که چندی پیش به هلاکت رسید، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، شرکت در سرقت‌های مسلحانه، چندین تیراندازی مستقیم به سوی منازل مسکونی و تیراندازی به سوی فردی در باغات اطراف وحدتیه اعتراف کرده است.

عباس‌زاده اضافه کرد: متهم پس از پذیرش جرایم و اتهامات برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

کد خبر 224961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز