گروه حوادث: مرد جوان که با تعارف کردن آبمیوه مسموم به مسافرانش آنها را بی‌هوش و اموالشان را سرقت می‌کرد، در برابر اتهام قتل قرار گرفت.

متهم

اوایل اردیبهشت امسال رهگذرانی که از یکی از خیابان‌های شهریار عبور می‌کردند، با دیدن زن جوانی که کنار خیابان بی‌حال افتاده و از هوش رفته بود، ماجرا را به اورژانس خبر دادند. دقایقی بعد این زن به وسیله آمبولانس به بیمارستان ولیعصر شهریار منتقل شد و پزشکان پس از معاینات اولیه اعلام کردند که وی دچار مسمومیت شده است.

وقتی ماجرا به پلیس گزارش شد، تیمی از مأموران راهی بیمارستان شدند و درحالی‌که زن جوان به هوش آمده بود، به تحقیق از او پرداختند. این زن گفت: در کنار خیابان منتظر تاکسی بودم تا به شهریار بروم که یک پراید نقره‌ای مقابلم توقف کرد. راننده مرد جوانی بود و وقتی سوار شدم، مدعی شد که از بهشت زهرا می‌آید و به آنجا رفته بود تا برای پدر و مادر مرحومش خیرات کند. او سپس یک پاکت آبمیوه به من تعارف کرد و گفت که باقیمانده خیرات است و من که حرفش را باور کرده بودم، آن را سرکشیدم اما دقایقی بعد از حال رفتم و وقتی چشمانم را باز کردم، داخل بیمارستان بودم. آنجا بود که متوجه شدم راننده جوان، سارق آبمیوه‌ای بوده و با خوراندن آبمیوه مسموم به من، دست به سرقت پول‌ها و طلاهایم زده است.

با اظهارات زن جوان، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری سارق شروع شد اما طولی نکشید که شکایات مشابه دیگری نیز در اختیار پلیس قرار گرفت. تمامی شاکیان زنان جوان و میانسال بودند که در مسیر بهشت زهرا به شهریار، سوار یک خودروی پراید شده بودند اما راننده با ادعای اینکه قصد خیرات برای پدر و مادر مرحومش را دارد، به آنها آبمیوه مسموم تعارف کرده و پس از بیهوش کردن طعمه هایش، اموالشان را به سرقت برده بود.

هنوز ردی از دزد آبمیوه‌ای به‌دست نیامده بود که 12اردیبهشت ماه، مردی نزد مأموران پلیس آگاهی غرب استان رفت و خبر از ناپدید شدن مرموز دخترش به نام فرشته داد. او گفت: فرشته 30ساله است و چند روز پیش وقتی ازخانه خارج شد، دیگر او را ندیدم. در این مدت همه جا را به‌دنبال او گشتیم اما وقتی اثری از وی پیدا نکردیم، تصمیم گرفتیم ماجرا را به پلیس خبر دهیم.
مأموران با دریافت مشخصات دختر جوان، جست و جو برای یافتن ردی از او را شروع کردند تا اینکه 48ساعت بعد، جسد زنی در جاده کرج- قزوین پیدا شد. مشخصات قربانی شباهت زیادی به زن ناپدیدشده داشت و مأموران در ادامه متوجه شدند که جسد متعلق به فرشته یعنی همان زنی است که مدتی قبل گم شده بود. متخصصان پزشکی قانونی بعد از بررسی‌های دقیق اعلام کردند که زن جوان به‌خاطر خفگی به قتل رسیده است.

کارآگاهان که تحقیقات برای شناسایی قاتل فرشته را آغاز کرده بودند، متوجه شدند که وی آخرین بار با مرد جوانی به نام میراکبر در تماس بوده و با او قرار ملاقات داشته است. محل زندگی مرد جوان شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد اما بعد از انتقال به اداره آگاهی، منکر جنایت شد. او گفت: از حدود 15روز پیش با فرشته آشنا شدم اما دست به قتل او نزدم.

روز حادثه او را سوار ماشینم کردم و برای تفریح به شهرستان لوشان رفتیم. در راه برگشت بر سر مسئله‌ای دعوایمان شد و بعد از اینکه کنار جاده توقف کردم، او پیاده شد و کمی بعد به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پراید شد و رفت و دیگر وی را ندیدم. اظهارات میراکبر در حالی بیان می‌شد که کارآگاهان پی به راز مهمی بردند. میراکبر شباهت زیادی به تصویر چهره‌نگاری شده سارق آبمیوه‌ای داشت که از مدتی قبل تحت تعقیب پلیس بود. سردار اصلانی، فرمانده ویژه انتظامی غرب استان تهران با بیان این خبر گفت: وقتی شاکیان با حضور در اداره آگاهی، مرد جوان را به‌عنوان سارق آبمیوه‌ای شناسایی کردند، وی به سرقت از زنان با تعارف کردن آبمیوه مسموم اعتراف کرد اما همچنان مدعی است که در قتل زن جوان نقشی نداشته است. وی ادامه داد: درحالی‌که تا‌کنون 5زن از متهم به اتهام سرقت شکایت کرده‌اند، تحقیقات درخصوص معمای قتل زن جوان ادامه دارد.

کد خبر 223459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز