شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان برای قتل شوهرش یک آدمکش اجیر کرد اما پیش از فرار از کشور، هر دوی آنها به دام پلیس افتادند.

متهم

17خرداد‌ماه سال‌جاری زن 33ساله‌ای به نام شهره به کلانتری 112تهران رفت و خبر از ناپدید شدن همسرش داد. وی به مأموران گفت: شوهر 42 ساله‌ام آخرین بار برای انجام کاری از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت، حتی موبایلش خاموش است و دوستان و آشنایانش نیز خبری از او ندارند. بعد از اظهارات این زن، تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت برای یافتن ردی از مرد گمشده وارد عمل شدند. آنها در بررسی‌های نامحسوس متوجه شدند که این مرد با همسرش اختلافات شدیدی داشته است. این در حالی بود که شهره (همسر مرد ناپدید شده) بعد از گم‌شدن شوهرش ناپدید‌شده و در تماس با خانواده‌اش از آنها درخواست پول کرده بود.

با این اطلاعات، مأموران که حدس می‌زدند شهره از ماجرای ناپدید‌شدن همسرش باخبر بوده و احتمالا بلایی سر او آورده است، وی را تحت تعقیب قرار دادند. آنها در ادامه متوجه شدند که خانواده شهره قرار است مبلغ درخواستی دخترشان را به مردی به اسم سجاد بدهند تا وی این مبلغ را به شهره برساند. بنابراین سجاد دستگیر شد و در بازجویی‌ها راز قتل مرد گمشده را فاش کرد. او گفت: چند‌ماه پیش به‌صورت اتفاقی با شهره آشنا شدم.

او همیشه از شوهرش گلایه می‌کرد و مدعی بود که می‌خواهد وی را به قتل برساند. او برای انجام این کار از من کمک خواست و من که فریب حرف‌هایش را خورده بودم، پذیرفتم که با او همکاری کنم. وی ادامه داد: شب حادثه، طبق نقشه، او به همسرش قرص خواب‌آور داد و سپس با من تماس گرفت تا مرحله دوم نقشه را اجرا کنم. من هم به خانه‌اش رفتم و شوهرش را سوار ماشین کردم و به طرف ساوه به راه افتادم. در حوالی این شهر، شوهر شهره به هوش آمد و من با اسلحه کمری که یک هفته پیش از جنایت تهیه کرده بودم به او شلیک کردم و جسدش را به اعماق دره‌ای در آن حوالی انداختم. بعد از آتش‌زدن جسد نیز به روستایی در غرب کشور رفتم و با شهره تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم. قرار بود وی در ازای جنایتی که مرتکب شدم، هزینه خروج من از کشور را تهیه کند اما وقتی من به تهران آمدم تا از خانواده وی پول بگیرم، توسط پلیس دستگیر شدم.

بعد از اعترافات این مرد و با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد، شهره نیز ششم تیرماه در غرب کشور دستگیر شد و در بازجویی‌ها به جنایت اعتراف کرد. او مدعی شد که به‌علت اختلافاتی که با شوهرش داشت، می‌خواست از او جدا شود، اما شوهرش راضی به جدایی نبود. برای همین نقشه قتل وی را طراحی کرد و وقتی به‌طور اتفاقی با سجاد آشنا شد، از او برای اجرای نقشه کمک خواست.

زن جوان همچنین اعتراف کرد که بعد از قتل قصد داشته همراه سجاد به خارج از کشور فرار کند که دستگیر شد. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان اداره یازدهم بعد از اعترافات متهمان، به محل رهایی جسد در اطراف شهرستان ساوه رفتند که در تحقیقات مشخص شد چند روز قبل جسد توسط مأموران انتظامی شهرستان فامنین پیدا شده بود. وی افزود: هر دو متهم با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی، در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

کد خبر 220910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز